Jó, ha tudjuk...
hogy mindenképpen tanácsos megfontolni, bármilyen kecsegtető ajánlatot kínálnak is, hogy a városnézésbe szeretnénk-e beiktatni egy több órás bemutatón való üldögélést. Érdemes továbbá tájékozódni arról, hogy mi a pontos program, nehogy csak egy fél óra jusson az adott város nevezetességeinek megcsodálására.
Jó, ha tudjuk...
hogyan zajlanak ezek a termékbemutatók, illetve, hogy melyek azok az alapvető dolgok, amelyekre okvetlenül figyelnünk kell.
Általában egy nagy teremben, egy vagy több üzletkötő igyekszik a résztvevőkben azt a benyomást kelteni, hogy soha vissza nem térő lehetőséget mulasztanak el, ha nem rendelnek azonnal a termékből.
A bemutatók alkalmával különböző, állítólagos gyógyhatást nyújtó, bio- és inframatracokat, és más egyéb termékeket kínálnak, azok előnyös tulajdonságainak hangsúlyozásával. Ilyen többek között a nagyon kedvezményes - csak most, csak itt, csak önöknek kínált - ár. Az üzletkötők igen meggyőzően érvelnek, sokan azonnal legalább két terméket rendelnek, illetve vásárolnak meg. A kialakulóban lévő vásárlási szándékot azzal is igyekeznek erősíteni, hogy "ingyenes" termékeket, "ajándékokat" adnak a megrendelők részére. Ez a mesébe illő, csupa előnyt kínáló üzlet már önmagában is gyanús!
Jó ha tudjuk...
hogy sajnos gyakori az egyoldalú tájékoztatás, a vevőt megillető jogok hiányos előadása, illetve a döntés sürgetése.
A termékek értékesítése, megrendelése előre elkészített formanyomtatvány kitöltésével történik, amelyeken a szerződés megkötésekor a legtöbb esetben már csak a vevő adatait rögzítik.
Jó, ha tudjuk...
hogy az eladó - legkésőbb a szerződés megkötésekor - köteles írásban tájékoztatást adni részünkre az alábbiakról:
- A vevőt a szerződéskötés napjától, illetve ha a termék csak később került átadásra, az átvétel napjától számított 8 munkanapon belül - indokolási kötelezettség nélkül, az áru teljes egészében történő visszaszolgáltatása mellett - megilleti a szerződéstől való elállási jog. Ilyen esetben az eladó nem követelheti a rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés összegét.
- Annak a személynek a nevéről és címéről, akinél a vevő elállási jogát gyakorolhatja.A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
- Utalás a szerződésre vonatkozó jogszabályokra, azok pontos megnevezésével.
Amennyiben a fenti adatok nem, vagy hiányosan szerepelnek a szerződésben, illetve a tájékoztatóban, azt ne írjuk alá! Az elállásra nyitva álló 8 munkanapon belül az eladó sem a foglalóként adott összeg elvesztését, sem kötbér fizetését nem kötheti ki a szerzödésben. Minden esetben kérdezzünk rá a jótállási feltételekre, illetve ne felejtsük el a jótállási jegyet elkérni.
Jó, ha tudjuk...
hogy nem tanácsos aláírni olyan szerződést, amelyet az apró betűméret - amely ezekre a szerződésekre sajnálatos módon jellemző - miatt nem tudunk elolvasni, hiszen sosem tudhatjuk, milyen kötelezettséget vállalunk vele. így el tudjuk kerülni az esetleges bírósági, vagy bírósági úton kívüli vitarendezést és az azzal járó kényelmetlenségeket.
Jó, ha tudjuk...
hogy amennyiben a szolgáltató megkárosított bennünket, hova fordulhatunk annak érdekében, hogy a kifizetett és jogellenesen visszatartott pénzünket megkapjuk. Először mindenképpen a szolgáltatónál kell az ügy rendezését megpróbálni, melynek során kifogásainkat ajánlott, tértivevényes levélben tanácsos megküldeni.
Amennyiben a szolgáltató nem tanúsít együttműködést, abban az esetben a bírósághoz, vagy a peres út alternatívájaként az ingyenesen eljáró békéltető testülethez lehet fordulni.
Jó, ha tudjuk...
hogy nem kívánjuk elriasztani Önöket a vásárlástól, csak fokozott óvatosságra szeretnénk inteni mindenkit az ilyen és ehhez hasonló. kihagyhatatlannak tűnő ajánlatokkal kapcsolatban. Szomorúan tapasztaljuk, hogy sok jóhiszemű embert károsítottak meg hasonló módon, akik jó esetben csak a pénzük egy részét vesztették el, adott esetben "gazdagodtak" egy vagy több, az ígéreteket be nem váltott, azóta sem használt termékkel, és persze tapasztalattal, valamint azzal az elhatározással, hogy soha többet nem hagyják magukat átverni.
forrás: www.nfh.hu