Kalandtúrák
Időpont: állandó
KALANDTÚRÁK
Őszi kínálatunkat szeretnénk figyelmetekbe ajánlani.
Külön kiemelnénk az iskoláknak szánt programokat, melyek színesítik az osztálykirándulásokat.
Kérjük legyetek a nagyköveteink!
Promjaink igénbevétele csak előzetes időpont egyeztetés esetén lehetséges!
Kalandtúráink a bekerített természetvédelmi erdő ösvényén zajlanak. Időtartamuk másfél óra. A gyerekek csapatokat alkotva oldják meg a témához kapcsolódó játékos feladatokat. Az alábbiakban az újdonságokkal is kibővített kínálatunk olvasható:
I. Mesetúra – óvodásoknak és első osztályosoknak
A kalandtúra egyes állomásain az ismert klasszikus mesék elevenednek meg. Induláskor a résztvevők átkelnek az Óperenciás tengeren, majd a kurtafarkú malac megtalálásával kezdődik a mesefolyam. Rövidesen meglátjuk Hófehérkét, aki szomorúan áll, mert elkóboroltak törpéi. A feladat sikeres megoldása után megtudjuk, hogy a gonosz banya milyen állattá varázsolta a résztvevőket. A varázslat közös feloldása után Piroskának adunk segítséget. A Hamupipőkével és a Békakirállyal történt kalandok átélése után a banyák elvarázsolt ösvényén kelnek át a résztvevők. A hétfejű sárkány legyőzésével bátorságukról tesznek tanúbizonyságot a résztvevők.
II. „80 perc alatt a Föld körül”- óvodásoknak, és első és második osztályosoknak
A játékok és a fantáziánk segítségével valóban 80 perc alatt megkerüljük a Földet. Induláskor két-három expedíciós csapat alakul, akik a játékok megoldásáért fabatkákat gyűjtenek a tarisznyájukba. Egy kis természettudományos "bemelegítés" után a különböző földrészeken élő "állatok" begyűjtése a feladat. A következő állomáson a sivatagi "kígyókkal" találkozunk, majd a mérsékelt éghajlati övben "vadászunk". A "békamentés" viszontagságai után a sarkvidékre érkezünk, ahol pingvineket etetünk, majd az utolsó állomáson az éhes "gorillának" gurítunk kókuszdiót.
III. „Scherlock Holmes nyomoz”- második osztálytól
A híres nyomozó ismét összehívja segítő csapatát: a Baker street-i portyázók bandáját (a kalandtúrázókat). A segítségüket kéri a nyomozásban, mivel ő máshol nyomoz. A feladat nem egyszerű, mert meg kell találniuk a stockholmi állatkert elrabolt állatait, és leleplezni a gonosztevőt. Egy másik szálon is nyomozás folyik, a bűnjelek és a rendelkezésre álló információk alapján állomásról állomásra egyre közelebb jutnak a résztvevők a megoldáshoz, s bűnöző leleplezéséért öt fabatka nyomravezetői jutalom jár a csapatnak.
IV. Barangolás a mitológia mesés birodalmában – 7-12 éveseknek
A 7-12 éves gyerekek a következő kalandtúrákból választhatnak:
1. A trójai faló
A kalandok során életre kel a történet.
2. A küklópszok szigete
Odüsszeusszal elhajózunk a rettenetes küklópszok szigetére, ahol együtt próbálunk furfangosan elmenekülni a sziget felbőszült gazdája elöl.
3. Kirké varázslónő
A varázslőnő disznóvá változtató praktikái ellenére ember alakban távozhatunk a szigetről.
4. Daidalosz és Ikarosz legendája
A gyerekek megismerkednek Daidalosszal és Ikarosszal.
5. Pandora szelencéje
Kinyílik Pandora szelencéje…
V. Történelmi kalandtúráink 7-12 éveseknek
1. Honfoglalás kori kalandozás
Történelmi hitelességgel, de nagyon játékosan idézzük meg a Honfoglalás fontosabb eseményeit. Rápattannak falovaikra a csoportosan érkező "eleink" és kezdetét veszi a népvándorlás. Az út folyamán rovásírással leírják a törzsek neveit és "vérszerződést" is kötnek. A túra végén elmerülnek a sámándobolás rejtelmeiben.
2. Mátyás király álruhában és anélkül
Vidám történelmi kalandtúra, amelyben időjárástól és évszaktól függetlenül a "Duna jegén" megkoronázzák Mátyás királyt a résztvevők, akit maguk közül választanak. A különböző korabeli foglalkozások képeit meg kell találni és párosítani a szóképpel. Ezen mesteremberek viseletét ölthette magára Mátyás a legendák szerint. "Megostromolják Bécs várát is", majd sort kerítenek az udvari vidámságokra, az udvari bolond tréfáira és a reneszánsz táncra is.
Ünnepkörökhöz kötődő kalandtúrák 6-12 éveseknek
1. Halloween – Kelta kalandok
A kalandtúra folyamán belekóstolhatnak a gyerekek az ősi kelták misztikus hagyományaiba a vidám játékok során.
2. Halloween – szellemes időutazás
Rómaiak, írek, skótok, kelták ünnepkörhöz kapcsolódó különleges szokásait élhetik át a gyerekek a kalandok alatt.
3. Mikulás a nagyvilágban 1., 2.
A Mikulás a kalandtúra kezdetekor kapja kézbe a Mikulások Lapját, és a friss hírekben értesül arról, hogy milyen tréfás feladatok megoldása vezeti nyomra a gyerekeket: mely országokban hogyan várják és ünneplik a Mikulást. Akik tavaly már megoldották a feladatokat, idén más országok újabb kalandjaira vállalkozhatnak. (2. sz. kt)
4. Megújuló Húsvéti kalandtúránkról 2012. januárjában tájékoztatjuk kalandozóinkat.
Természetismeret a természetben –első osztálytól
Három órás időtartamban a természetismeret órák élővé válnak a szabadban. Az élménypedagógia módszerével összeállított program az életkornak megfelelő ismeretanyagot és játékos feldolgozási módszereket nyújt a következő tagolás szerint:
Az első óra Rejtelmes erdőben zajlik - a helyi környezeten keresztül ismerkednek meg a lombos erdő és a fenyőerdő különbségeivel.
A kalandozás a "Dagonyánál" kezdődik, ahol az ide látogató állatok nyomait azonosíthatjuk be, majd a régi állatelkülönítőben egy "Mi van a zsákban?" játékon keresztül erdei terméseket párosítanak, majd megnevezzük ezeket. A nyiladéknál erdei futóversenyben vesznek részt a vállalkozó szelleműek. A magaslesről körbenézve próbáljuk meg felfedezni a rejtőzködő állatokat. A lombos erdőről és a fák életéről többet tudnak meg a levél-termés-fa habitus beazonosító játék kapcsán. A téli állatetetőben megpihenve aktivity játékkal tesszük gazdagabbá a kirándulást. A fenyőerdőben megtapasztaljuk a lombos erdőtől eltérő hangulatot, életteret.
A második óra A Vadaspark állatai között telik - a tematika alapján először néhány állattal ismerkednek meg a gyerekek részletesebben, játékokon keresztül is.
Nagy hangsúlyt fektetünk a téveszmék kijavítására. Az állatsimogatóban a gyerekek kezéből esznek a vadon éllő állatok. A Vadasparkban több állatot is megismernek a gyerekek a játékok során, kiemelten foglalkozunk az alábbi tematikában megnevezett állatokkal. A visszatérő csoportok új- és új játékok során egyre jobban megismerik az itt élő állatokat.
A harmadik órát a (télen fűtött) teremben töltjük - csoportos formában játékosan dolgozzuk fel, rendszerezzük a tapasztaltakat munkalapok, mikroszkóp, képek és feladatlapok segítségével.
Nyomkeresés és egyéb kalamajkák - másfél órás időtartamban játékos ismerkedés az állatokkal
Nagyvadak nyomában - a játékok során különös hangsúlyt fektetünk a téveszmék eloszlatására. (vadállat-vadon élő állat, szarvas-őz: különböző fajok, agancs-szarv különbsége) Sort kerítünk az állatsimogatóban az állatok etetésére is.
A csapatjáték során közelebbről megismerkedünk a szarvasfajtákkal és életükkel, a vaddisznóval, a muflonokkal, a bölénnyel, medvékkel és farkasokkal. Megtapasztalják a gyerekek, hogyan alakult ki a kérődzés, és a program alatt nyomoznak egy idelátogató állat után.
Információ:
Körmendi Csilla, 06-30-531-55-77
www.bagolyvar-birodalom.hu
bolcsbagoly@index.hu
Helyszín:
Budakeszi Vadaspark
2092 Budakeszi, Virágvölgy utca 1.
Telefonszám: 06-23/451-783
Közösségi hozzászólások: