Miből áll a “Kend a rúzst! Merj kenni, merj tenni!” kampány?
A résztvevő lányok, nők kirúzsozzák a szájukat, a rúzst kissé elkenik (smear), selfie-t készítenek, majd megosztják a közösségi hálón (Facebook, Instagram) és egyidejűleg kihívják barátnőiket, hogy ők is csatlakozzanak, azaz adjanak hangot a szűrés (smear) fontosságának.
A “Kend a rúzst!” egy hashtag kampány, a Facebookra és az Instagramra kikerülő posztokban meg kell jelennie a #SmearforSmear #Malyvavirag feliratnak (hashtag). Az összes poszt illetve a kampány ismertetője elérhetővé válik a www.malyvavirag.hu/kendaruzst aloldalon.
A nők nagy része még ma is tart a méhnyakrákszűrés kellemetlenségeitől, intimitásától, fontos azonban, hogy ezt félre tudjuk tenni, hiszen az életünk múlhat rajta.
Ettől a kampánytól a nemzetközi média már az Ice Bucket Challange-hez hasonló mértékű mozgósításra számít.