Szinte minden közműszolgáltatónak van már online ügyfélszolgálata, és bár az elintézhető ügyek száma szolgáltatónként eltérő, mégis érdemes regisztrálni, hiszen sok időt spórolhatunk, könnyen és gyorsan intézhetjük a szerződésünkkel kapcsolatos ügyeinket, és kényelmesen tájékozódhatunk aktualitás ügyeinkről.
A regisztrációhoz szükség lesz a számlán feltüntetett azonosítókra, de a későbbiekben elég a felhasználónevet és a jelszót megjegyezni. Az online ügyfélszolgálaton keresztül a szolgáltatóval is felvehetjük a kapcsolatot, üzenhetünk, kérdéseket tehetünk fel, és biztonságos módon, az adathalász próbálkozásokat kivédve intézhetjük a számlák befizetését.
Az online ügyintézés új formája a videós ügyfélszolgálat, amely szinte teljesen kiválthatja a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Az online ügyfélszolgálaton keresztüli beadványok írásos megkereséseknek minősülnek, és a szolgáltatónak 15 napon belül meg kell válaszolnia az így érkezett leveleket.
A villamosenergia- és földgázszolgáltatók, valamint a nagy víziközmű-szolgáltatók elérhetővé tették felhasználóik részére mobilalkalmazásaikat is. Ezeket az appokat érdemes letölteni és használni, ugyanis jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket. Az applikációk számos funkcióval segítik a mérőállások és a számlák nyomon követését, a befizetések egyszerűsítését és az alapvető tájékozódást. A regisztrációhoz néhány alapadat szükséges, amelyeket a számlánkon találunk.
A lakossági felhasználók részére a MEKH fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálatot is biztosít, melyen keresztül vizsgálati kérelmet lehet benyújtani a megfelelő mellékletek csatolásával. Az e-ügyfélszolgálaton keresztül bárki felveheti a kapcsolatot a hivatallal, levelére a megadott e-mail címre érkezik válasz.
Fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálat elérhetősége: http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-e-ugyfelszolgalat
Nyitókép: depositphotos