Nem szólnak ám
”A hűségnyilatkozat ideje alatt végig az adott szolgáltató ügyfele marad, és az előfizetői díjat betegség, anyagi gondok, költözés esetén is fizetnie kell, akkor is, ha a szolgáltatásra már nem tart(ana) igényt. Tájékozódjon, hogy milyen lehetőségei vannak a szerződés lejárta előtti felmondásra! Az erre vonatkozó információkat az egyedi előfizetői szerződés tartalmazza. Kérdezzen rá, hogy mi alapján számolják az esetleges kötbért, vagy felmondás esetén mennyit kell fizetnie! Vegye figyelembe, hogy ha esetlegesen elköltözik, és az új helyen a szolgáltató műszaki akadályok miatt már nem tud tovább szolgáltatni, a kötbért akkor is ki kell fizetnie.
A mai gyakorlat szerint a hűségszerződésből általában az utolsó (legtöbbször 30) nap alatt lehet kilépni. Amennyiben ezt a fogyasztó elmulasztja, akkor akarva-akaratlanul újabb időszakra köti le magát. Ha az ügyfél nem nyilatkozik, akkor a szolgáltatók az előfizető hallgatását, mint a nyilatkozattétel elmulasztását tekintik a szerződés jogalapjának. A „kellő pillanat elmulasztása” az előfizetők számára súlyos és lényeges következményekkel jár.
A határidő és szerződésváltozás közeledtére a gyakorlat szerint a szolgáltatók csak a legritkább esetben hívják fel az előfizető figyelmét, nem kérik nyilatkozatát.
Ha fel kívánja bontani a szerződést, figyeljen a határidőre, és szolgáltatójánál előre tájékozódjon a felbontás menetéről, lehetőségéről!” – így szól a tanács.