- A tréning során azt tapasztaljuk, hogy a fiatalok nagyon élvezik a képzés első paneljét adó önismereti blokkot, ami kifejezetten az ő belső világukról szól. Számtalan játék és helyzetgyakorlat segítségével ráéreznek, hogy az önismeret az első kulcsfogalom a sikeres szakma kiválasztáshoz – mondja Deák Andrea, az Élet Akadémia vezetője. -Látják saját személyiségtípusukat, megértik a csapatok működési elveit, elfogadóbakká, nyitottabbakká válnak egymás iránt. Nem véletlen, hogy a képzés erre a blokkra épül rá és vezeti végig a fiatalt a kommunikáció, a pénzügy, a munka világa és az életmód paneleken. Fontos, hogy a fiatal lássa, saját maga megismerésével indulhat a döntési folyamat, de tudnia kell megfelelően kommunikálnia befelé és kifelé is, értenie kell, hogy az általa kitűzött célok eléréséhez milyen pénzügyi modellekben gondolkozhat, rá kell látnia arra, hogy az általa vágyott szakma milyen lehetőségeket, korlátokat, anyagi feltétleket jelent majd számára a valóságban, mint ahogyan fontosnak tartjuk, hogy tudatosodjon benne: a megfelelő lelki-szellemi egység mellé, kell a testi jólét, az egészséges életmód is, különben nem tud majd hosszú éveken keresztül boldogan és megelégedetten működni. Az általunk felépített programnak éppen ez a komplexitás adja a különlegességét és a hatékonyságát – mondja a tanácsadó.
Az Akadémia trénereit 800 főből válogatták, a szakmai felkészültségen túl lényeges szempont volt, hogy mindannyian a versenyszfrérában sikeresen működő, ugyanakkor a fiatalok képzése iránt elkötelezett szakemberek legyenek.
- A legjobban talán a munka világáról szóló blokk tetszett. Nagyon hasznos volt, hogy az egész napos játék során kipróbálhattuk magunkat különböző interjúhelyzetekben, megtanultuk, hogy mit érdemes és mit nem érdemes beleírni egy önéletrajzba, hogyan és mit jó elmesélni egy telefonos, illetve egy személyes beszélgetés kapcsán – meséli Légrádi Dóra, az Élet Akadémia diákja.
Tény, a képzés egyelőre önköltséges formában működik, mégis érdemes végiggondolni, hogy az itt befizetett összeg hosszú távon általában spórolást eredményez. – Azt gondolom, ha a szülőnek ki kell fizetnie mondjuk egy második egyetemet, vagy egy harmadik okj-s képzést is annak minden plusz költségével (tandíj, kollégium, tankönyvek, utazás stb.) azért, mert a gyermeke időközben rájött, hogy a választott pálya mégsem nekivaló, vagy éppen lehetetlenség rajta elhelyezkedni, akkor az akadémia tandíjának sokszorosát és persze elsősorban a gyerek életéből igen sok évet veszít. Igyekeztünk önköltséges árra beárazni a tréninget és azon vagyunk, hogy különböző pályázati forrásokat is bevonjunk, hogy egyre kedvezőbb formában biztosíthassuk a fiataloknak a képzést – mondja Deák Andrea.
Ami a diákokkal kapcsolatos általános tapasztalatot illeti, a trénerek úgy látják, a mostani fiatalok nagyon nyitottak, tájékozottak és befogadóak. – Kétségtelen viszont az is, hogy rengeteg különböző és sokszor egymással ellentétes információ zúdul rájuk, és ezeket – érthető módon - nehezen szűrik meg. - folytatja Deák Andrea. - A korábbi rendszerben az volt a probléma a pályaváalsztással, hogy nagyon szűkek voltak a lehetőségek, alig tudtunk valamit a nagyvilágról. Most éppen ellenkezőleg, a töménytelen információból a fiatal nagyon nehezen bogarássza ki a valós és neki szóló tartalmakat, a hasznos, gyakorlatias információk pedig sokszor el sem jutnak hozzá. Így sokan például azzal sincsenek tisztában, hogy bármelyik egyetemre beülhetnek megnézni egy-egy előadást, ami sokat segíthet a pályaválasztási dilemmáik idején.
A tréningre 15-25 év közötti diákok jelentkezhetnek, a képzés bontott korosztályos kis csoportokban évente többször is indul.
- Most már elég sok helyről kapjuk a visszajelzéseket és nagyon örülünk, hogy szinte mindenhol úgy érzik, az Akadémia afféle újító és hiánypótló kezdeményezés. Tény, hogy jelenleg hazánkban nem létezik más olyan intézményesített rendszer, ahol a fiatalok pályaválasztási kétségeivel, problémáival, megoldáshoz segítésével komplex módon, egységes szemléletben, és a kis létszámnak köszönhetően valóban a gyerekek egyéni igényeire reagálva foglalkoznának – mondja a szakértő – A mi célunk az, hogy a gyerekeknek megmutassuk, a világ széles, nagyon sokféle lehetőségből választhatnak. És nagyon jó azt látni, hogy fogékonyak erre a szemléletre, jönnek, tapasztalnak, gondolkoznak és döntenek. Megfontoltan, a saját életükről.