LogiKoffer – bérelhető logikai kincskereső játék szülinapra
Ha igazán egyedi programot szeretnél gyermeked szülinapi zsúrjára, akkor próbáljátok ki a LogiKoffer-t! Ez egy izgalmas logikai kincskereső kalandjáték, amely otthoni gyerekzsúrra bérelhető.
A játék a LogiKoffer kinyitásának feladatával indul, majd logikai, ügyességi és keresgélős feladatok sorát kell a gyerekeknek megoldaniuk ahhoz, hogy az elrejtett kincsesláda nyomára bukkanjanak, trükkös tárgyak, titkos kódok segítségével. Érdekel a játék? www.logikoffer.hu
Visszapillantó tükör
Két aszfaltkrétával két kanyargós utat rajzolunk a betonra egymás mellé. Egy gyermek kezében tükörrel megpróbál hátrafelé végig haladni rajta. Az a legviccesebb, amikor két játékos indul el egymással ellentétes irányban.
Szobában leteríthetünk egy keskenyebb szőnyeget is, ha van elég helyünk erre a játékra!
Teknős-futás
Két gyerek versenyez, mindegyik hátán egy ruháskosarat, vagy műanyag mosótálat visz. A két versenyzőnek szlalompályát kell négykézláb „végigfutnia”, anélkül, hogy elvesztené „páncélját”.
A pályát a kertben néhány nagyobb kő, szobában néhány építőkocka vagy könyv segítségével gyorsan kijelölhetjük!
Szerencsekút
Pancsoló medencébe vagy egy nagyobb lavórba műanyagpoharakat helyezünk, amelyeket félig megtöltöttünk vízzel úgy, hogy a poharak széle éppen csak kiálljon. A gyermekek kisebb kavicsokat kapnak, ezekkel kell beletalálni az úszó poharakba. Kinek lesz a legtöbb találata? Még érdekesebb lesz a játék, ha megszámozzuk a poharak fenekét, és ezután számoljuk össze a pontokat.
(Ehhez a játékhoz jó nagy fürdőszoba szükséges, vagy célszerűbb a kerti partikon megszervezni.)
Lufival
A csapatok párokból állnak. A két gyerek egymás teste közé szorít egy léggömböt és úgy kell célba érni, hogy nem ejtik el. – Természetesen tilos a kezek használata!
Az újabb körben más-más testrészek közé lehet tenni a lufit (Orr, csípő, lábszár)
A verseny helyett lehet lufi táncot is szervezni, ahol mondjuk a homlokukkal, orrukkal, vagy hasukkal viszik a lufit. Szobában ez a variáció könnyebben kivitelezhető.
Ha erős gyerekeknek akarunk lufis játékot, akkor a párok egymásnak háttal álljanak, közöttük legyen a lufi. Próbálják úgy összeszorítani, hogy ki is durranjon. Több pár esetén versenyezhetünk, ki a legügyesebb, legerősebb, kinek a lufija durran ki hamarabb.
Keresd a szellemet
Az egyik gyerek lesz a szellem, elrejtőzik a besötétített szobában vagy a pincében. A többiek zseblámpával felszerelkezve keresésére indulnak. Fél percig lehet keresni. Ha nem találják meg, még egyszer el kell bújnia. A sikeres megtaláló lesz az újabb szellem.
Ragadozó-etetés
Két gyermek ül rá egy székre szorosan egymás mögé az asztal mellé. Az elől ülő a tigris, oroszlán, stb. Elé teszünk egy lemosható esőkabátot fordított helyzetben - tehát a kabát eleje lesz hátul. Mögötte ülő társa beledugja karját az ujjakba. Ő fogja az oroszlán szájába adni az asztalra készített ennivalót (pl. spagettit, minyont, stb.). Az elöl ülő gyerek csak a fejét mozdíthatja meg. A látvány nagyon vicces lesz.
Lovacskázás
Párban játsszunk: egyik gyerek a ló, másik a lovas. A „lovak” térdre és könyökre ereszkednek, a hajtók pedig a hátukra ülnek. Az nyer, aki legelőször áthalad a célvonalon. (Ne feledkezzünk meg a jutalomról!)
A következő körben szerepet cserélnek a versenyzők.
A majomkirály
A kis vendégek másfél, két méter hosszúságú pamutfonalat kapnak, melyet biztosítótűvel hátul a nadrágjuk korcára vagy a szoknya derekára erősítünk. A majomcsapat elkezd össze-vissza szaladgálni, az a cél, hogy egyikük rálép a másik „farkára”, így mindig leszakít belőle egy darabot. Az lesz a „majomkirály”, akinek leghosszabb marad a „farka”.
(Előtte próbáljunk ki több fonalat is, olyat válasszunk a játékhoz, ami könnyen szakad!)
Varázscsomag
Egyszer csak csengetnek. Ki lehet az? Egy hatalmas csomagot találnak az ajtó előtt, rá van erősítve egy levél meg egy dobókocka. A levélben utasítás olvasható, hogyan kell kibontani a csomagot. Mindig az a gyermek vesz részt a kicsomagolásban, aki hatot dobott. Neki azonban csak egy réteg papírt, ill. egy dobozt szabad kibontani. Aki az utolsó dobozt nyitja ki, az fedi fel a „kincseket”, (apró édességek, plüssfigurák formájában), melyeket ezután szétoszt a gyerekek között.
Pantomimlánc
A gyermekek felsorakoznak egymás mögött. Az első gyerek kigondol egy hétköznapi cselekvést, (pl. babát ringat, porszívózik). A vele szemben álló figyeli ezt, és amikor megértette, eljátssza a soron következő társának. Ezt így folytatják tovább a sor végéig. Aki még nem játszott és nem „néző”, az háttal áll és csak akkor fordul meg, amikor ő következik.
Ki lopja el a boszorkány kincseit
Formáljunk kört egy kréta vagy egy kötél segítségével. Közepére fog állni a boszorka, akinek bekötjük a szemét. Körülötte apró édességeket, ceruzákat, radírokat helyezünk el. A rablók a körön kívül állnak és megpróbálják ellopni a „kincseket”, miközben félelmetes hangokat hallatnak, (farkasüvöltés, károgás, stb.). Akire ráteszi a kezét a boszorka, mielőtt a kincshez ért volna, az kiesik.
Hm. Ez finom!
De mi is ez?
Bekötjük az egyik gyerek szemét. Ki kell találnia, milyen ételt, italt kóstolt meg. A körül állók „hm” vagy „fúj!” visszajelzésekkel próbálják megtéveszteni őt.
Ki lesz a békakirály?
Két gyermek egymással szemben helyezkedik el békaállásban, kezükkel megfogják a bokájukat. Az a cél, hogy felborítsák egymást – a kéz használata nélkül. A győztes tovább „harcol” a soron következő gyerekkel. A legutolsó győztes a „békakirály”.
Folytatjuk!