Az iskolában a gyerekeket gyorsan megtanítják arra, hogy ne az ujjaikon számoljanak, hanem fejben gondolkozzanak, esetleg papírra írják fel számításaikat. Az egyetemen a diákok nem használhatnak segédeszközt, csak a memóriájukra támaszkodhatnak.
E mögött az az elképzelés áll, hogy az intelligens ember csak saját agyának erejére támaszkodik, és semmilyen külső segítséget nem vesz igénybe.
A tanárok persze tudják, hogy a gyerekek kognitív képességei gyorsan fejlődnek, ha különféle segédeszközök támogatják őket a tanulásban, és az is köztudott, hogy az idősek memóriazavarai is könnyebben leküzdhetők külső eszközök segítségével. Mindenki mástól azonban elvárjuk, hogy csak a saját elméjére támaszkodjon.
Egyes vélemények szerint amikor különféle eszközöket használunk – akár az ujjainkat vesszük igénybe számoláskor – valójában az agyunkat stimuláljuk.
Méghozzá olyan mértékben, hogy az is elképzelhető, ez a gyakorlat még kreatívabbá tesz minket. A szakemberek egy része úgy véli, hogy minden ember hatékonyabban dolgozik, ha a problémamegoldás során a kezeit is használhatja: a gondolkozás ugyanis a fizikai aktivitás keretében élénkebb, gyorsabb, kreatívabb.
Forrás: http://www.mipszi.hu
Fotó: antoniusales/pixabay.com
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva: