Sipos Imre a Hazafiság iskolája elnevezésű pedagógiai módszerrel foglalkozó rendezvényen rámutatott arra, a hazafias nevelés célja, hogy tudatosítsa a tanulókban a haza szeretetének és a haza védelmének fontosságát, felelős állampolgárrá nevelje őket.
Hozzátette: a fiatalok nemzeti önazonosságának kialakításához a magyarság értékei adnak alapot, így az anyanyelv, a magyar népdalok és népmesék, a szépirodalom, a magyar történelem vagy a népművészet.
A miniszteri biztos elmondta azt is, hogy a köznevelés rendszerében a hazafias nevelés elemei megjelennek a magyar nyelv és irodalom, a társadalomismeret és történelem, a földrajz, a művészeti nevelés, de még a testnevelés tantárgyban is. Fontosnak nevezte még a közösségi szolgálatokat, a 2010-ben bevezetett Határtalanul programot, a Bejárható Magyarország programot és a KatonaSuli programot, amelyek támogatják a hazafias nevelés rendszerét.
Sipos Imre ugyanakkor kiemelte, hogy a tantárgyak és a taneszközök csak lehetőségek, a pedagógusok nélkül hazafias nevelés nem valósulhat meg, hiszen ők a "legfontosabb üzenetek hordozói".
Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester emlékeztetett arra, hogy a Hazafiság iskolája programsorozat révén évente 3-4 ezer fiatalt jut el a pákozdi katonai emlékparkba. Ez lehetőséget ad arra, hogy a jövőben akkreditált programmá fejlesszék a kezdeményezést - tette hozzá.
Megjegyezte, a minisztériumokkal, civil szervezetekkel közösen azon dolgoznak, hogy a Modern városok programban újabb fejlesztéseket valósítsanak meg Pákozdon. Példaként említette egy akadálypálya esetleges megépítését, amely a fiatalok számára még érdekesebbé tenné a parkot.
Petrin László, a Fejér megyei kormányhivatal főigazgatója úgy vélte, a rendszerváltozás óriási hibája, hogy az iskolák depolitizálásával a hazafias nevelés háttérbe szorult. Mint mondta, nagy a lemaradás e téren, de ezt 2011-től új alapokra helyezték és van remény a korábbi évtizedek hibáit jóvátenni.