Nem az a fő kérdés, hogy milyen módon, eszközön fog eljutni a tananyag a diákokhoz, hanem az:
Hogyan veszem rá a gyerkőcöt, hogy üljön ott és kísérje figyelemmel, sajátítsa el az adott témát! Legyen az 1. vagy 11. osztályos.
Hajnal óta érkeznek a szülőktől a kérdések, hogy miként is kellene véghezvinni ezt az otthon tanulást:
- Kell 45 perc egy tanórára?
- Minden tantárgyat vegyünk végig minden nap?
- Vagy naponta csak 2 esetleg 3 tantárgyat?
- Legyen külön “tanóra” és külön “otthoni tanulás”?
- 3 gyermekem van, 3 különböző évfolyamban. Ezt hogyan logisztikázzam le?
- Most szóltak, hogy ovi sem lesz. Hogyan kössem le, amíg a nagyobbik tanul?
És még megannyi kérdés…..
Az első és legfontosabb:
Ne ess pánikba!
Mindig, minden megoldható! Tudjátok, mindig csak pozitívan! Tapasztalatból beszélek.
Tény, hogy soha nem volt még ennyire szükség a fegyelemre és a következetességre!
Valószínű, hogy sokan tudjátok, de ezt én már egyszer végigcsináltam. 7 év alatt 9 évfolyam összes tantárgyát tanítottam meg otthon a fiamnak úgy, hogy egy egész éves anyagból egyszerre vizsgáztunk le. Iskolában egyetlen napot, órát sem töltött, csak a vizsgán, ami általában 2-3 napig tartott. 15,5 évesen érettségizett színjelesre.
Tehát higgyétek el, meg lehet oldani ezt a helyzetet is!
Nézzük akkor a “hogyan”-t:
Attól, hogy nem megyünk iskolába, még van tanítás, tanulás! Ez nem egy hirtelen jött szünidő. Ez a legfontosabb, amit le kell tisztázni minden diákkal.
Eddig is volt egy napirend, egy órarend! Mivel változás történt, egy újat kell kialakítani, megszerkeszteni. Természetesen leírva!
Vagyis, kell egy heti tervező! Hétfőtől-vasárnapig! Ennek tartalmaznia kell:
- Mikor kelsz?
- Meddig tart a reggeli rutin? (mosakodás, öltözködés, reggeli, szobám összerendezése…)
- Hány órától – hány óráig tart a délelőtti tanulás?
- Kivel fogsz tanulni?
- Melyik nap, melyik tantárgyat?
- Mikor van tízórai?
- Mikor van szünet? Hány perces? Mit lehet ezalatt csinálni?
- Telefon ilyenkor van vagy nincs?
- Mikor van ebéd?
- Mikor van szabadidő? Ott mit lehet csinálni?
- Házimunka? Mikor és mi?
- Délutáni tanulás ideje, módja. Önállóan vagy kivel?
- Hétvégi tanulás ideje és módja?
- Esti rutin (vacsora, fürdés, fekvés) mikor?
- Villanyoltás?
Ezt mindig közösen írjátok meg és, ha javasolhatom, a gyerkőc kézírásával, mert úgy jobban magáénak fogja érezni.
Most már csak egy “aprócska” feladatod maradt:
Következetesen be kell tartani és tartatni!
Nem foglak hitegetni benneteket, nem lesz egyszerű. A kialakult helyzet sem az. Gyermekeink és a magunk egészségének védelmében bizony áldozatokat kell most hoznunk.
Egy új világ jön, új problémákkal, feladatokkal, konfliktusokkal, de még egyszer hangsúlyozom, meg lehet oldani!
Sok erőt és kitartást kívánok mindenkinek!
Üdvözlettel: Gyerkőcökkel Suttogó
Pribránszki Marianna
Viselkedéspedagógus,Tehetséggondozó
Telefon: +36-30/429-5960
E-mail: info@gyerkocokkelsuttogo.hu
Facebook: Gyerkőcökkel Suttogó
Honlap: www.gyerkocokkelsuttogo.hu
Kapcsolódó cikkeink: