Az összesen 2500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata.
A mai gyerekek számára a számítógép használat és az internetezés az élet természetes velejárója, a 15 év alatti netező gyerekek csaknem fele minden nap fellátogat a világhálóra. A gyerekek kortól függetlenül elsősorban játékra használják az internetet. A kicsik emellett a mesehallgatást és a gyerekoldalak látogatását részesítik előnyben, míg a nagyobbak körében a zenehallgatás, videónézés és az ismerőskereső oldalak örvendenek nagy népszerűségnek. Közösségi oldalakat saját bevallásuk alapján a 7-10 éves netezők közel fele, a 11-14 éveseknek pedig már több mint háromnegyede látogat, chatelni előbbiek 25, utóbbiak 61 százaléka szokott, amelyre az esetek többségében az MSN-t használják.
Bár tény, hogy az internet penetráció gyors növekedése a fiatalabb korosztályokban is érzékelhető, szabadidejük eltöltése mégsem csupán erre a tevékenységre korlátozódik. A gyerekeket további korcsoportokra bontva az egyes korosztályok kikapcsolódási szokásaira vonatkozóan jellemző eltéréseket figyelhetünk meg.
A tévé örök; az internetező fiatalok több mint 90 százaléka által kedvelt időtöltésnek évtizedek óta nem akad "valódi ellenfele". A tévénézési és rádióhallgatási szokásokat is nagyban meghatározza a gyermekek életkora, ezen keresztül pedig érdeklődésük. Más csatornákat részesítenek előnyben a 6 év alattiak, de a 7-10 és a 11-14 évesek között is találunk eltéréseket.
Míg a 7-10 éves netezők körében a tévénézést a szülőkkel vagy testvérrel való játék, a rajzolás, színezés, festés követi, addig a 11-14 évesek előszeretettel hallgatnak zenét, vagy játszanak a számítógépen. Mindemellett a szülők igyekeznek gondoskodni róla, hogy a kultúra és a mozgás se maradjon ki a gyerekek életéből. A 7-14 éves internetezők csaknem fele olvas könyvet szabadidejében, sportolni pedig közel 45 százalékuk szokott; utóbbiak körében a foci (34 százalék), valamint az úszás (27 százalék) a legkedveltebbek.
A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltötték ki, így az eredmények az otthoni internet-kapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A felmérést értékes nyeremények felajánlásával a HARIBO Hungária Kft., a Kolping Hotel Kft. és a Nestlé Hungária Kft. támogatták. A VMR.kids 2008 eredményeit részletesen bemutató tanulmány megrendelhető az NRC Piackutató honlapján.
Az adatok forrása:
A felmérést az NRC Piackutató 2008 decemberében végezte 2.500 fő online megkérdezésével - a kérdőívet a gyermekek szülői felügyelet mellett, a szülő beleegyezésével töltötték ki az interneten keresztül. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 6 éven aluliak, 7-10 évesek és a 11-14 évesek csoportját. A VMR.kids célja, hogy felmérje a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjét.
Kapcsolódó webcímek:
www.nrc.hu
www.nrc.hu/termekek/vmrkids
Hangos mesék a CsaládiNet portálon.
Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba |
MEGOSZTOM A FACEBOOKON! |