A Regio Játék az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint a tavalyi évhez képest az idén 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13 ezer forintért, áruházban pedig 9200 forintért vásárolnak játékot a magyar családok az ünnep előtti 1-2 hétben.
Hozzátették: a legnépszerűbb meglepetések
- a kreatív-,
- szabadtéri-
- és társasjátékok,
- de a top 10-ben továbbra is szerepel a Lego,
- a plüssök,
- az autók,
- a járművek
- és a babajátékok is.
A közleményben arra is kitértek, hogy rendeződtek az ellátási láncok, normalizálódtak a szállítási költségek, ezért nem volt szükséges komoly áremelést végrehajtani.
A játékkereskedelmi cég gyermeket nevelők körében márciusban végzett online kutatásából az is kiderül, hogy a legtöbb gyermek idén édességet (77 százalék) és játékot (73 százalék) kap húsvétra, de sokan kapnak mesekönyvet (46 százalék) vagy kifestőt (33 százalék) is.
A húsvét a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, amikor a Regio Játék teljes éves árbevételének 5-6 százaléka teljesül mindössze 1-2 hét alatt - írták a közleményben.
Forrás: MTI
Indexkép: Depositphotos.com