SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Társasjáték ovisoknak

Családinet [cikkei] - 2012-10-31
A gyerekeknek nagyon fontos, hogy a játékokhoz (is) érzelmileg kötődjenek. Ezt nagyon egyszerű elérni, ha magunk készítjük el azokat, végül az egész család együtt élvezheti munkája gyümölcsét!
Társasjáték ovisoknak

írta: Urbán Dóra (www.zsorika.hu)

Egy hosszabb hétvégén valószínűleg idő is van rá, hogy a gyerekekkel együtt alkossuk meg a sajátunkat. Ebből a bejegyzésből megtudhatjátok, hogy hogyan készült a mi játékunk az ovisokkal.

Ősszel az óvodában a gyerekekkel a Kippkopp és Tipptopp című meséhez gyártottunk közösen társasjátékot (a meséről bővebben: http://www.marekveronika.hu/kippkopp6.html). A Tipptoppot ábrázoló bábukat már előre elkészítettem, aki a mese szerint szállást keres télre, mert jön a hideg. A gesztenyefigura bábuk hasa más-más színű, így lehet megkülönböztetni őket. Úgynevezett "Magic Clip" iratkapcsokba téve őket, ragasztópisztollyal felragasztottam mindegyiket egy-egy fém gombra. A játéktábla alapja úgy készült, hogy préselt leveleket színes fénymásolón lemásoltam, majd a gyerekek megrajzolták a meséből a kedvenc részüket (keveset besegítettem nekik). Levél alakú lyukasztóval kivágtuk színes papírból a pálya mezőit. Némelyikre a mese fonalát követve nehezítések kerültek, kis ikonnal ellátva. Ezek azt mutatják meg, hogy mi a teendő, ha az adott mezőre lépünk. Mindezeket szépen felragasztottuk, és, hogy tartósabb legyen, az egészet lamináltam.

A szabály a következő: Tipptoppnak, a gesztenyelánynak, el kell jutnia Kippkopp-pal a téli szállásukra (a Célba). A "Start" mezőről indul mindenki. Az kezd, aki a legnagyobbat dobja, utána az óramutató járásával megegyező irányban ülő játékosok következnek. Annyit lép mindenki, ahányat dobott. Ha a játékos sünis mezőre lép, akkor ötöt lép előre, mert sürgősen szállást kell keresnie, hiszen megtudta, hogy közeleg a tél. Ha a mókussal találkozik, négyet visszalép, mivel nem tudja követni a fákon ugrálva odújába elbújó állatot. Ha a pillangós mezőre érkezik valaki, akkor kimarad egy körből, mert a pillangó után a fakéreg alá Tipptopp nem tud bebújni és elkeseredik. Mikor a békával találkozik, hármat szalad előre, mert a béka szállását, a vizet, Tipptopp nem szereti. Ha madárral találkozik a gesztenyelány, leesik a fáról, így hatot vissza kell lépni a figurával. A Kippkopp mezőről azonnal a Célba érkezhet a szerencsés, mert onnan már a gesztenyefiú kíséri egészen a téli szállásáig.

Most ti jöttök! Saját gyerkőc(eitek) kedvenc meséjéhez ti is könnyedén készíthettek táblát és hasonló szabályt is egyszerűen kitalálhattok! Ha már alkottatok ilyet, akkor várom az ötleteiteket a zsorika@zsorika.hu emailcímre! Biztosan másokat is érdekelhet!

Saját kezűleg, kifejezetten kicsiknek készített társasjátékokról szóló cikksorozatom a zsorika.hu weboldalon folytatódik. Jó szórakozást és kellemes időtöltést kívánok!

 

Indexkép: www.foter.com

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja