SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Valentin-napi őrület!

Gombos Beáta [cikkei] - 2009-02-13
Szívecskés alsó, mézes masszázs és romantikus hétvége.
Elöntik már az országot a piros szívecskék a február 14-i Valentin-nap jegyében, és kezd dúlni az amerikai eredetű szeretet- és szerelembiznisz.
Valentin-napi őrület!

Alig létezik olyan kirakat, amelyiknek tulajdonosa ne vásárolna néhány dekorációs piros szívet - sokszor égőpiros tollpihékkel szegélyezettet! - erre az alkalomra, elvégre bármilyen tárgyra rá lehet fogni, hogy örülne neki a kedvesünk. Vagy mégsem? A legenda többféle módon eredeztethető. Az egyik variáció szerint Valentin pap volt, aki titokban párokat adott össze, ellenszegülve ezzel Claudius császár törvényének, mely átmenetileg megtiltotta a házasságkötéseket.

Valentint bebörtönözték, de ő a börtönben barátságot kötött a börtönőr lányával. Imájával meggyógyította a beteg lányt és kivégzésének napján üzenetet írt neki, amelyet úgy írt alá: A Te Valentinod. Ezzel indult el az évszázadokkal később fellángoló szerelem-üzlet, amely oly sok minden más amerikai dolog importjával együtt bekerült a hazai gyakorlatba. A "ludas" ebben a magyar virágkötők egyik leghíresebbike, Guba Ági volt, aki bevezette Magyarországon ezt a szokást, rossznyelvek szerint azért, hogy fellendítse a virágosok számára holt szezont.

Ami önmagában természetes, hiszen nincs is szebb és jobb dolog, mint virágot venni, az éppen csak közeledő tavaszt a szobába varázsolni. A virág dekorálja a lakást, a munkahelyet, jó ránézni, simogatja a lelket. Különösen, ha olyan embertől kapjuk, akit szeretünk és aki szeret minket. (Saját magunk megajándékozása sem tilos. Sok nő nem ruhát, cipőt, édességet vagy alkoholt vesz magának ajándékba, ha szomorú - február 14-től függetlenül - hanem virágot, ami sokkal egészségesebb és olcsóbb meglepetés is.) Valentin-napkor a legtipikusabb megcélzott vásárlókör a fiatalabb, tehetősebb férfiaké, akik vevők az újdonságokra és a külföldi szokásokra.

Akad, aki csak egy giccses szerelmi üzenetet küld e-mail-en. A komolyabb, középkorú, a trendre fogékony férfiak (főleg menedzserek, jómódú vállalkozók) a leginkább megbecsült vevők ilyentájt. Ékszer, szexis alsónemű, parfüm, virág, pezsgő, drágább csokoládé, európai városi víkend, belföldi wellness hétvége és Valentin-napi vacsora a leggyakoribb meglepetés - a feleségnek, szeretőnek, barátnőnek egyaránt. A legújabb divat jómódú, szerelmes vagy szexre vágyó férfiak körében, hogy titkos házat bérelnek ki erre a napra, egy olyan villát, amely csak az övék arra az egy vagy több éjszakára a kedvessel.

Ott aztán a hancúrszobától a mézes masszázsig mindenféle praktikát ki lehet próbálni, be lehet vetni. Izgalmas, bár szintén nem olcsó meglepetés a házhoz küldött és természetesen együtt elfogyasztott ínyenc pezsgős reggeli is.


Újabban kezdenek elterjedni a cégeken belüli, vagy partnervállalatok közötti Valentin-küldözgetések. Az internetes lapok és sms-ek főleg a fiatal korosztály kedvencei. Nehéz tanácsot adni abban, hogy melyik Valentin-napi képeslap a kevésbé giccses, mert majdnem mind az. Egy szép virágkompozíció virtuális küldése - ha messze lakik a szeretett nő vagy férfi - sokkal ízlésesebb, mint számtalan szíves vagy plüssnyuszis képecske.

A Valentin-nappal kapcsolatban számos az ellenérzés Magyarországon. Mi értelme van importálni egy olyan ünnepet, amelynek semmi köze ehhez az országhoz és csak a fogyasztásra, a fölös és környezetszennyező vásárlásra ösztönöz? - kérdik, főleg az idősebbek, az értelmiségiek. Ugyanakkor a fiatalok nagy részét ez a szempont nem érdekli. Karácsony már messze van, húsvétkor újabban kevesen járnak locsolni, ez az ünnep inkább a gyerekeké - a Valentin-nap kezd részévé válni a magyar ünnepkörnek.

A virágkereskedőket követi lassan az összes többi fogyasztási cikk, szolgáltatás és kereskedelmi ág képviselője, a drogériáktól a CD boltokig, az édességgyártóktól a fehérnemű üzletekig és a hotelekig. A mai gazdasági helyzetben az éttermek és a szállodák is nagyon megérzik a válságot. Nem kevés étterem zárt már be vagy gondolkodik a bezáráson. Amelyik még tartja magát, az kapva kap a Valentin-napon, speciális menüt talál ki és feldíszíti a belső teret.

Se szeri, se száma az akcióknak, ami a mai gazdasági helyzetben igencsak érthető. A szállodák és utazási irodák már hetek óta hirdetik a Valentin-napi hétvégéket, rövidebb utakat. A sláger persze Párizs és Róma, a belföldi kínálatok között pedig a pezsgős vacsorák, a különféle kényeztető divatos masszázsok és wellness kezelések. Megjelentek a piros szívecskékkel körülvillantott internetes társkereső hirdetések, a női magazinok is ebben a színben hívogatnak, a csemegeboltok Valentin-napi kosarat állítanak össze.

Újabban kifejezetten erre az alkalomra szervezett koncertekről, bulikról, legutóbb már Bálint-napi kisállat vásárról is hallani. A folyamat megállíthatatlannak tűnik, hiszen némi fantáziával bármit lehet a szeretet, a szerelem napjához kötni, a könyvektől a bonbonig, a cserepes jácinttól a parfümökig. Miközben olykor elvész a lényeg: a szerelmet ugyan ki kell mutatni (annak, akit szeretünk), de az ne egy napra szóljon, hanem évente 365-re, lehetőség szerint egy életre...

Forrás: www.ma.hu

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Klimax: teljes kép a változókorról

Klimax: teljes kép a változókorról

Vannak, akiket hirtelen és váratlanul ér, hogy beléptek a változókorba, míg mások évek óta tudatosan készülnek rá. Mutatjuk, melyek a klimax tünetei, és hogy milyen életmódbeli és étrendbeli változásokkal tudunk enyhíteni a kellemetlenségeken.
Segítő közösség tüdőfibrózissal élőknek

Segítő közösség tüdőfibrózissal élőknek

A betegszervezetek olyan non-profit szervezetek, amelyek rendkívül értékes segítséget adhatnak különböző krónikus betegségben szenvedőknek a klasszikus értelemben vett betegellátáson túl. Ezek a szervezetek adott betegségcsoportok szerint szerveződnek, és döntően önkéntesek munkáján alapulnak. A Magyar Tüdőfibrózis Egyesület a tüdőfibrózissal élők számára nyújtja azokat a betegszervezeti szolgáltatásokat, amelyek jelentős befolyással lehetnek az érintettek életminőségére.
Lábszárból kivett ideggel mentették meg egy beteg látását a Semmelweis Egyetemen

Lábszárból kivett ideggel mentették meg egy beteg látását a Semmelweis Egyetemen

Hazánkban először a Semmelweis Egyetem plasztikai sebészei és szemészei közösen hajtották végre azt a speciális műtétet, amely során a beteg lábszárából kivett 15 centiméteres ideget ültették be egy érzőideg és a szem szaruhártyája közé, hogy a páciens visszanyerhesse a szaruhártya érzékelési funkcióját.
Barna folyás: mit jelent és mikor kell aggódni?

Barna folyás: mit jelent és mikor kell aggódni?

A női ciklus során számos változást tapasztalhatunk, amelyek közül az egyik leggyakoribb a barna folyás. Sokan aggódnak, amikor ilyen jelenséget tapasztalnak, hiszen nem mindig egyértelmű, hogy mi állhat a háttérben.
A fiatalabb cukorbetegeknél magasabb a rák kialakulásának kockázata

A fiatalabb cukorbetegeknél magasabb a rák kialakulásának kockázata

A diabétesz jelentősen megnöveli a daganatok kockázatát, elsősorban a 40-54 évesek körében - derül ki a Semmelweis Egyetem Diabetes Research and Clinical Practice nevű szaklapban publikált friss kutatásából. A több mint hárommillió magyar páciens adatait feldolgozó elemzés szerint a rák előfordulásának kockázata már a cukorbetegség diagnosztizálása előtt emelkedni kezd, és a rákövetkező évben tetőzik. A szakemberek ezért a szűrővizsgálatok fontosságát hangsúlyozzák.
A szerkesztő ajánlja