SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Tudatos Vásárló Cégmérce

Családinet [cikkei] - 2007-12-03
A fogyasztói tájékozódást segíti a Tudatos Vásárlók Egyesületének a kelet-közép-európai régióban egyedülálló projektje, a Tudatos Vásárló Cégmérce, amelyet november 30-án, a Ne Vásárolj Semmit! napon hozott nyilvánosságra az Egyesület.
Tudatos Vásárló Cégmérce
A Cégmérce Magyarország első, a fogyasztók hosszú távú érdekeit szolgáló adatbázisa, amely közvetlenül segíti a fogyasztói döntéshozatalt.
 
A Tudatos Vásárló Cégmércéről
A Cégmérce társadalmi és környezeti teljesítményük alapján rangsorolja a vállalatokat. Az adatbázis 11 (környezeti, társadalmi, állatjóléti és egyéb) szempont szerint összesíti és értékeli a cégekről elérhető információkat.
A Cégmérce független információforrások, köztük hatóságok, média, civil szervezetek, és bizonyos esetekben maguk a vállalatok közzétett adatai alapján nyújt átfogó képet a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményéről.
Az adatbázis jelenleg három iparág: a mobilszolgáltatók, a tejforgalmazók és a tisztítószergyártók vállalatait rangsorolja.
A mobilszolgáltatók közül a T-Mobile érte el a legtöbb pontot, a Vodafone az utolsó a rangsorban. A tejforgalmazók rangsorát a Galgafarm és a Virágoskút vezeti, a legkevésbé etikus márkák között a Milli, a Bakony és a Mizo szerepel. A legkevésbé kritizált tiszítószer-gyártók közé a Bábolna-Bio (Vix) és az EVM (Ultra) tartozik, a rangsorban az Unilever (Flóraszept, Domestos, Cif) és a Procter&Gamble (Mr Proper) az utolsó.
 
A Cégmércét az egyesület folyamatosan bővíti, következő lépésben a szupermarketeket vizsgálják majd. A Cégmérce további fejlesztésével és bővítésével kapcsolatosan az egyesület várja mind a fogyasztók, mind a cégek ötleteit, javaslatait.
 
A Cégmérce elérhetősége: http://cegmerce.tudatosvasarlo.hu 
 
A Cégmérce létrehozásának célja
A Cégmérce támogatást nyújt a fogyasztóknak abban, hogy a felelősen működő, a fogyasztók hosszú távú érdekeit szem előtt tartó vállalkozásokat támogassák elköltött forintjaikkal, illetve, hogy megtudják, mely vállalatok érdemtelenek a támogatásra.
A
Cégmércét a Tudatos Vásárlók Egyesülete azért hozta létre, hogy
- segítsen a tudatos vásárlóknak az etikus és környezetbarát márkák azonosításában; hogy a fogyasztók gyorsan és egyszerűen megtalálják a támogatandó, etikus és az elkerülendő, kritizált márkákat, vállalatokat,
- tájékoztassa a médiát és a közvéleményt a vállalatok társadalmi és környezeti teljesítményéről,
- hozzájáruljon a vállalatok fenntarthatóbb, felelősebb működéséhez, a környezetkímélő, etikus termékek piacának növekedéséhez,
- információt nyújtson azoknak a befektetőknek, akik a társadalmi felelősségvállalásban és a környezetvédelemben élen járó vállalatokba szeretnének tőkét fektetni.
 
 
További információk
Tudatos Vásárlók Egyesülete – Tel/Fax: 225-81-36, tve@tve.hu
Ujhelyi Katalin, kata@tve.hu, 30/211-1736
 
 
 
A Tudatos Vásárlók Egyesületéről
A Tudatos Vásárlók Egyesülete non-profit, közhasznú szervezet. Célja a fogyasztók hosszú távú érdekeinek képviselete, a fogyasztók tájékoztatása. Célja továbbá, hogy hozzájáruljon a fogyasztói értékek és a vállalati működési gyakorlatok pozitív, a társadalmi és természeti környezet fejlődését támogató változásaihoz. www.tve.hu, www.tudatosvasarlo.hu

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja