A témát kutató University of London oktatási intézete szerint az arról szóló rémtörténetek, hogy a gyermekeink az interneten gyilkosokkal és pedofílokkal találkoznak, ahhoz vezethet, hogy a szülők korlátozzák az internet-hozzáférést. Ennek eredményeként viszont megfosztják gyermekeiket tanulási lehetőségektől, valamit annak megtanulásától, hogy miként kell kezelni átlagos problémákat - véli az intézet igazgatója, Andrew Burn.
A kutatók szerint ahelyett, hogy olyan helyzetbe hozzuk a gyermekeket, hogy összemosódik bennük a hackerek és a pedofílok képe, abban kellene segíteni nekik, hogy tanuljanak meg kritikusan és felelősségteljesen gondolkodni - internetezés közben is.
A kutatásba 8-18 éves osztályok tanulóit vonták be. A gyermekek arról számoltak be, hogy az internet számtalan veszélyt jelent: bombakészítéstől, zsarolástól, a HIV-től, menedékkérőktől, marslakóktól és vakoktól kell félni. Az intézet szerint ezzel szemben az lenne a fontos, hogy megtanulják kritikusan kezelni a gyermekek a filmeket, újságokat és a számítógépes játékokat.
A University of London kutatói arra szólították fel az Egyesült Királyság iskoláit, hogy tanítsák az Európai Unió oktatási programját, az Educaunetet, melyet többek közt Belgiumban, Franciaországban, Ausztriában, Portugáliában, Dániában és Görögországban is alkalmaznak. A brit kutatók szerint a program segít a diákoknak abban, hogy kifejlesszék a racionálisabb és jobb fogalmi megértést az internet veszélyei kapcsán is.
forrás: Magyar Hírlap Online
Előítéletek az internettel kapcsolatban - nehezen olvadnak |
MEGOSZTOM A FACEBOOKON! |