Manapság nagyon nehéz pedagógusként dolgozni. A gyerekek gyakran kezelhetetlenek, neveletlenek, a tanároknak egyre nehezebb dolguk van már csak a fegyelmezésüket illetően is - ha pedig bármi gond van a tanulóval, a tanárokat kérik számon.
A követelmények egyre csak nőnek, óriási mennyiségű adathalmazt kell(enne) a diákok fejébe tömni, ami nagyon nehéz feladat. A tanulókat - érthető módon - nem egyszerű lekötni olyan információk sulykolásával, ami egyáltalán nem érdekli őket. Márpedig kibúvó senkinek sincs - ha érdekel, ha nem, megtanulod, majd jöhet a szigorú osztályozás.
Mindent be kell magolni, a kötelező tananyag pedig mára olyan mennyiségű lett, hogy másra nem nagyon jut se idejük, se energiájuk a diákoknak. Érthető, ha nincsenek oda a tanulásért.
A tanárok alul vannak fizetve, és egyre nagyobb rajtuk a nyomás. A problémákat még hosszasan sorolhatnánk - nem csoda hát, ha időnként türelmetlenül viselkednek a tanulókkal.
Joós Andrea, a videón látható pedagógus azonban egészen máshogy kezeli a helyzeteket. Egy sikertelen felelet után nem úgy értékeli diákját, ahogy sok más tanár tenné: "Csabika, te tök hülye vagy. Egyes, ülj le!".
Ő ehelyett így válaszol: "Csabika, nem nagyon mennek a definíciók és a folyamatokkal se vagy egészen tisztában, de legalább megpróbáltad. Kapsz rá 1 pontot, és a következő órán újra próbálhatod."
Ha sokat hallja gyermekünk az első variációt, nem csak a tanulástól fog elmenni a kedve, de komoly önértékelési zavarokhoz is vezethet, ha folyton hasonló kritikákba ütközik. Szakértők hívják fel a figyelmet arra, milyen fontos lenne a jutalmazó nevelés az óvodákban, iskolákban.
Beszéljen helyettünk tovább Joós Andrea. Érdemes megnézni rövid előadását - megnyugtató, hogy vannak még ilyen kivételes pedagógusok! Boldog Pedagógusnapot kívánunk nekik!
Te ismersz olyan pedagógust, aki hasonló elvek szerint tanítja diákjait?
Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=8i9olqoHkBw