Családinet Közösségek
nyílt - 5 tag
Üzenetek (49 db)
Lewis Hamilton arra számít, hogy az elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően a McLaren autói a Spanyol Nagydíjon jobbak lesznek, mint az előző futamokon, de azzal is tisztában van, hogy a többi csapat sem lustálkodással töltötte a kínai futam óta eltelt időt, ezért nem számít arra, hogy hirtelen a mezőny egyeduralkodójává válnak.
"A múltban már bizonyítottuk, képesek vagyunk rá, hogy a szezon során gyorsan, egyúttal hatékonyan növeljük az autó teljesítményét, úgyhogy abban reménykedem, hogy jó formában érkezünk Barcelonába. Van néhány igen jelentős újításunk erre a versenyre. Optimisták vagyunk, hogy ezek segítségével csökkenteni tudjuk a különbséget az élmezőnyhöz képest"-
Lewis Hamilton dícséri a szezon első négy versenyén bíráskodókat, elmondta, ők voltak az eddigi legjobb ítészek Formula-1-es pályafutása során.
A Vodafone promóciós rendezvényén Kyalamiban a brit pilóta kedden elmondta: "Azt hiszem az FIA és a versenybírók a legjobbak, akikkel a Formula-1-ben eddig találkoztam. Nehéz a versenybírák számára a Formula-1; mindannyian versenyzünk egy jó idő eléréséért; nem hülyéskedni vagyunk ott."
"Természetesen a határon megyünk és a szabályok, szabályok, de azt hiszem az idei évben ez sokkal korrektebb és kiegyensúlyozottabb, jobban lehet versenyezni. Nekünk, pilóták számára nem kell félnünk az egymás elleni harctól, nem kell aggódni a büntetés lehetősége miatt és azt hiszem, ez fantasztikus. A versenybírák fantasztikus munkát végeznek és úgy gondolom ezzel hozzájárulnak az eddigi nagyszerű versenyzéshez"
A McLaren bejelentette, átszervezi vezetését, miután Richard Lapthorne távozott a csoporttól.
A brit vállalat kedden közölte, hogy a Formula-1-es csapat főnöke, Martin Whitmarsh két új szerepkört kap.
Amellett, hogy a Formula-1-es csapatot vezeti, Whitmarsh a McLaren csoport aligazgatója és a McLaren Automotive alelnöke lesz. "Miután a McLaren Automotive kivállt a McLaren csoportból, örömmel jelentem be ezt az átszervezést" - mondta el a McLaren főnöke, Ron Dennis.
Igen: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel komolyabb büntetés nélkül megúszta a Kínai Nagydíjon történteket, és csak egy hivatalos figyelmeztetésben részesültek, amiért veszélyesen vezettek a boxutcában a vasárnapi Kínai Nagydíjon.
A két versenyzőt szinte egyszerre engedte ki csapata a kerékcserét követően a boxutcába, és ahelyett, hogy beálltak volna egymás mögé, és tartották volna saját pozíciójukat, harcba szálltak egymással a slick gumikon a vizes burkolaton.
Ez pedig a stewardok szerint felettébb veszélyes volt, így azonnal jelezték, hogy a verseny után kivizsgálják az ügyet, és ha kell, megteszik a szükséges lépéseket, ami akár egy 25 másodperces idő-, vagy egy, a következő versenyre szóló tíz helyes rajtbüntetést is jelenthetett volna.
Én este mintha azt olvastam volna, hogy csak figyelmeztetést kaptak mindketten! Még jó hogy nem avatkoztak be verseny alatt, bár én erre számítottam!
Azé Alonso is oda tette magát Massa elé a boxutca bejáratánál
Nem tudni, hogy mi lesz a vége annak a csatának, amit Vettel és Hamilton vívott a bokszutcában, amikor az 2008-as bajnokot a német mellé engedték ki, aki pedig kifelé haladva megpróbálta visszaküldeni egy másik csapathoz ellenfelét. A nem egészen sportszerű mozdulatot a televízióban többször is megmutatták, egyelőre azonban nem lehet tudni, hogy melyik versenyző erőszakosságát veszik komolyabban a futam utáni találkozón.
A 2010-es Kínai Nagydíj azon futamként kerül be a történelemkönyvbe, melyben ugyanazon pilóták váltak hőssé és bohóccá egy eseményen belül. Míg a hétszeres világbajnok a futam első felében ritkán látott kemény, tiszta csatát vívott Lewis Hamiltonnal, egy órával később a komoly hibaszázalékkal bíró Vitaly Petrov megelőzte.
A 2010-es Forma-1-es Kínai Nagydíj száraz pályán rajtolt, ám futam közben kétszer is eleredt az eső, ami óriási felfordulást és látványos párharcokat eredményezett. A győzelmet Jenson Button szerezte meg, aki ismét remek gumiválasztásának köszönhette idei második sikerét. Lewis Hamilton kettős győzelemhez segítette a McLarent. A dobogón még Nico Rosberg pezsgőzhetett, Michael Schumacher tizedik lett.
A Kínai Nagydíj már a rajt előtt is izgalmas volt, a teljes mezőny az eget és az időjárási előrejelzéseket fürkészte, ugyanis lógott az eső lába, így mindenki az utolsó pillanatig kivárt, hogy milyen gumival rajtoljon. Végül mindenki száraz pályára alkalmas abroncsokkal várta a rajtjelet.
Lewis Hamilton számára meglepetést okozott, hogy a Kínai Nagydíj időmérő edzésén csak a hatodik rajtpozíciót sikerült megszereznie, a McLaren-Mercedes versenyzője ugyanis arra számított, hogy sikerül az első négy közé kvalifikálnia magát. „Be kell vallanom, hogy kissé csalódott vagyok, mert azt gondoltam, hogy megszerezhetem akár az első rajtkockát is.”A 2008-as év bajnoka az első és a második etapban is gyorsabb volt mindenkinél, a mindent eldöntő Q3-ban azonban a leggyorsabb köre mindössze a hatodik helyre volt elegendő. „A szabadedzéseken és az időmérő első, valamint második etapjában is nagyon jól mentünk, a harmadik etapban azonban már sokkal jobban felült az autóm. Nem tudom, hogy pontosan mi történt vele, ezt ki kell elemezni” - Az előbb említett problémán felül Hamilton arra is panaszkodott, hogy az autó többet csúszkált a szokásosnál, és az egyensúlyi beállítások terén kereste a választ a nehézségekre.
Diane: látom érdekel a téma, sokat megtudtam belőlük, nekem nem kell már kutakodnom, elég ezt olvasnom
Több F-1 rajongó nincs itt?
A leggyorsabb Jenson Button volt Nico Rosberg, valamint Lewis Hamilton és Michael Schumacher előtt. Az első hármas közt minimális volt a különbség, Schumacher azonban már bő nyolc tizedmásodperccel volt lassabb, mint a címvédő.