Több mint 4000 sétáló az Egészség Hídján
Az Egészség Hídja Összefogás idei nagyszabású rendezvénye október 2-án volt az összefogás jelképeként rózsaszínre kivilágított Lánchíd pesti hídfőjénél, a Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében, és magán a Lánchídon egy séta keretében, amelyen több mint 4000, az egészség iránt elkötelezett érdeklődő vett részt.
Az Összefogás figyelemfelkeltő kampánynak köszönhetően szeptember és október hónapban 15 hetilap, több mint 20 napilap, több mint 30 online sajtóorgánum foglalkozott hasábjain a mellrákkal, valamint 10 televíziós csatorna, illetve 8 rádiócsatorna szentelt időt műsoraiban a szűrés fontosságának és a gyógyítás lehetőségeinek. Az Összefogás reményei szerint a médiumok aktív szerepvállalásának köszönhetően így a teljes magyar társadalomhoz eljutott az üzenet, hogy az idejében felismert mellrákos megbetegedések nagy százalékban gyógyíthatók, ha a szűrővizsgálaton a meghívottak megjelennek.
A mellrák elleni küzdelem fontosságának hangsúlyozása és a támogatói kör szélesítése érdekében „Az Egészség Hídja” Összefogás 2003. évtől a főváros határain túllépve országos programsorozatot is szervez. Ez évben, október 4-én Kecskemét, október 7-én Tatabánya adott, október 18-án Baja ad otthont magas színvonalú „Összefogás” rendezvénynek, valamint Borsod-Abaúj-Zemplén megye számos települése, Csorna és Balmazújváros is csatlakozott a rendezvénysorozathoz. Az alapító civil szervezetek rendezésében a témához kapcsolódó további eseményekre is sor került.
Idén a mellrák elleni küzdelem támogatására a demonstratív séta mellett több új lehetőség is nyílik. Az Egészség hídja program jelképeként az összefogás jelmondatával és logójával ellátott rózsaszín karkötőért fizetett összeggel bárki támogathatja az Összefogás céljait.
Az eddig forgalomba hozott karkötőből 15 millió forint bevételre számít az Összefogás, de a nagyfokú érdeklődésre való tekintettel még 15.000 db kerül legyártásra és országos terítésre, ezzel hívva fel a figyelmet a probléma jelentőségére az ország lakosságának széles körében. Október 2-ig csak a Tesco áruházakban közel 5000 db karkötő talált gazdára.
A támogató cégek 10 millió forintot adományoztak, így a kitűzött célok megvalósítására több mint 30 millió forint fog hamarosan rendelkezésre állni. Az összeget további figyelemfelkeltő kampányokra, széles körű informálásra és a tájékoztatásra fordítják.
A karkötő 490 Ft-ért érhető el az adományozni szándékozók számára az Estée Lauder és Clinique márkaboltokban, a Hollywood Multiplex mozikban, valamennyi budapesti és 14 vidéki Tesco áruházban, a budapesti Puma márkaboltokban, valamint 2000 postahelyen.
A mellrák elleni küzdelem támogatás másik konkrét lehetőségeként a Magyar Posta feláras forgalmi bélyeget bocsátott ki szeptember végén 90+50 forintos áron, amelyből az 50 forint a szakminisztérium által megnevezett, mellrák-kutatással foglalkozó hazai kutatóintézethez kerül. Az Egyesült Államokban kibocsátott hasonló bélyeg 56 millió dollár bevételt hozott a kutatás támogatására. Bízunk benne, hogy a hazai bélyeg is komoly összeggel járul majd a nemes célhoz.
„Az Egészség Hídja” Összefogásról
„Az Egészség Hídja” Összefogás az Egyesült Államokban és Nyugat Európában már régóta ismert és működő, a kormányzati, az üzleti élet és a civil szféra összefogásán alapuló modell mintájára jött létre 2002-ben. Öt civil szervezet – „A rák ellen, az emberért, a holnapért!” Társadalmi Alapítvány, a Magyar Rákellenes Liga, a Rákbetegek Országos Szövetsége, a Magyar Szenológiai Társaság és a Magyar Onkológusok Társasága Mammológiai Szekciója – Nancy Goodman Brinker amerikai nagykövetasszony személyes kezdeményezésére arra kötött írásban is szövetséget, hogy a közös cél érdekében a szereplők mindegyike a saját eszközeivel járul hozzá a szűrésben résztvevők arányának emeléséhez, az emlőrákkal kapcsolatos félelmek és hiedelmek eloszlatásához, az egészségtudatosság fokozásához, végeredményben az emlőrák tragikus következményeinek jelentős csökkentéséhez.
Ennek megfelelőn az Egészség Hídja Összefogás felhívására a kormányzati és az üzleti szféra képviselői figyelemfelkeltő kampány létrehozásával, tudományos háttér megrendezésének biztosításával és az esemény publicitásának növelésével segítik a nemes célt.
Az aktivitást egyedülálló módon évről évre több cég és magánszeméy támogatja pénzzel, operatív munkával, személyes kapcsolatai mozgósításával, szaktudással. Többek között az Estée Lauder, a GE Healthcare (General Electric) – amely a megalapítás óta folyamatosan az összefogás aktív tagja és a Lánchídat rózsaszín fénybe öltözteti -, az Intercom, a Janssen-Cilag, a Lenhardt & Weichinger Communications – a kommunikációs kampány szervezője - , a Lilly, a Magyar Posta – aki belső, szűrésre mozgósító kampányt szervez 24.000 nő dolgozója számára - , a McCann Erickson – több éve a kampány marketing produkciójának lebonyolítója - , a Motorola, a Novartis – az Európa Donna konferencia támogatója - , az Ogilvy – az Összefogás weboldalának készítője -, a Pfizer – amely a civil szervezetekkel közösen szervezi a tudományos szimpóziumot - , a Porsche Hungária, a Sanofi-Aventis, a Spoon Cafe&Lounge – rendezvényhelyszín biztosításával -, a TESCO-Globál Áruházak Rt. és a Vodafone járul hozzá különböző eszközökkel aktivitásunkhoz sikerre viteléhez. A mozgalom mellett olyan szervezetek állnak a kezdetektől, mint az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetsége, az Egészségügyi Minisztérium és a Susan G. Komen Breast Cancer Foundation.
Az Összefogás médiatámogatói ezévben az MTV, a TV2, az RTL Klub, a Duna TV, a Magyar Rádió, a Sláger Rádió, a Juventus Rádió, az Origo, a Sanoma, a Pannon Lapok és a Rádió News is.
A mellrák elleni küzdelmet többek között olyan prominens személyek, mint Pártai Lúcia, Szulák Andrea, a Princess együttes, Zsédenyi Adrienn, Csepregi Éva és Eszményi Viktória és az Összefogás arcaiként megjelenő Dobó Kata, Galambos Erzsi, Oroszlán Szonja és Sebestyén Márta is saját ügyének tekintik, és személyes szerepvállalással támogatják.
Fentiek egy fontos hazai ügyben az együttműködés erejét, a nemzetközi kapcsolatok segítő fontosságát, a társadalom minden rétegének tudatos aktív szerepvállalását példázzák.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: