A család az család kártyajáték - Nyereményjáték!
A magyar családok sokféleségét bemutató kártyajátékot, videó- és podcastsorozatot készített a Szivárványcsaládokért Alapítvány. A család az család kártyajátékban a játékosok megismerhetik, hogy milyen változatos családformákban élünk ma is. A játék bemutatásával egyszerre induló videós kampányban és podcastsorozatban pedig az ilyen különböző típusú családokban élő ismert emberek mesélnek a maguk családjáról. A videókban megszólal többek között Járai Kíra, Ábel Anita, Pál Márton vagy Linczényi Márkó. Az alapítvány ezzel a családok sokszínűségéről indított párbeszédet szeretné folytatni, az ugyanis a legfrissebb KSH cenzus adataiból is látszik, hogy a család fogalma sokkal tágabb, mint azt sokan gondolják vagy jogilag elismerik ma Magyarországon.
A Szivárványcsaládokért Alapítvány évek óta azon dolgozik, hogy megmutassa: a család fogalma színesebb, mint ahogy arról sokan gondolkodnak és ahogy azt a jelen jogi környezet meghatározza. Fontos céljuk az is, hogy a családok helyzetéről higgadt, nyugodt hangvételű, egymás érveire odafigyelő, tényeken és jól alátámasztott kutatásokon alapuló párbeszéd induljon.
Mert nem csak a nukleáris, de az ettől eltérő családmodellek is nagyon hasonlóak abban, ami igazán számít: minden magyar családra ugyanaz a törődés, ugyanaz a szeretet és ugyanaz az aggódás jellemző – függetlenül attól, milyen felállásban működnek.
A novemberben induló kampány három részből fog állni: videós, podcast és játék formában is bemutatják a köztünk élő családformákat.
Videóikban ismert emberek mesélnek családjaikról és arról, hogy mit jelent nekik ez a fogalom. Már az ő tapasztalataik is megmutatják, hogy milyen sokféle család létezik ma is Magyarországon. A megszólalók: Tapasztó Orsi, Ábel Anita, Járai Kíra, Gryllus Dorka, Linczényi Márkó, Kovács Patrícia, Ott Anna, Kovács András Péter, Hadas Kriszta, Balla Eszter és Pál Márton.
A videó itt érhető el:
Pszichológusok és mentálhigiénés szakember segítségével dolgozták ki az A család az család elnevezésű kártyajátékot. Azt szeretnék elérni, hogy aki a kezébe veszi ezt a kártyacsomagot, az minden olyan családi felállással találkozhasson, amivel a való életben, a mindennapokban is kapcsolatba kerül. A kártyák célja a tények bemutatása, gondolatébresztő kérdések generálása, párbeszéd/vita indítása, és a sztereotípiák és tévhitek eloszlatása a családok sokszínűségéről és a családtípusokról.
A kártya létrejöttét támogató szakmai szervezetek: Család, Gyermek, Ifjúság Közhasznú Egyesület, Emberség Erejével, TASZ, Budapesti Korai Fejlesztő Központ, Menedékház Alapítvány.
A kártyajáték 2023. november 20-tól megvásárolható a Pagony, Book24 és Partizán hálózataiban.
A Partizánon, december elején induló tizenhárom részes, a játékhoz kapcsolódó podcastsorozatukban pedig egy-egy családtípus képviselője beszélget majd egy szakértővel és a házigazdákkal, Hennel Éva mentálhigiénés szakemberrel, mediátorral és Pál Márton családjogi aktivistával, az alapítvány kurátorával. Itthon ez lesz az első ismeretterjesztő sorozat, ami kifejezetten a családtípusokkal foglalkozik, azok előnyeit és nehézségeit járja körbe, személyes és szakmai példákon keresztül.
HÁTTÉR - A CSALÁD AZ CSALÁD
A “család az család” kampány 2020. novemberében indult. Igazi civil kezdeményezés, néhány kisgyermekes család közös ötleteléséből született és hamar komoly társadalmi mozgalommá vált.
Azért dolgozunk, hogy minden kisgyermeket nevelő magyar családnak azonos jogok, lehetőségek és támogatás járjon. Szerintünk egy kisgyermek számára az a legfontosabb, hogy szeretetteljes környezetben nőjön fel, a család fogalma pedig sokkal színesebb, mint amit a jelenlegi törvények és hazánk Alaptörvénye elismer.
A “család az család” kampányt több mint 150 cég, márka és nagykövetség támogatta. Vannak köztük nemzetközi és hazai nagy cégek, például az Ikea, az RTL Magyarország, a Sziget, a Levi’s, az HBO, a Netpincér vagy a Cinema City. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sok hazai kis- és közepes vállalkozás is egyetért velünk. A kampány mellett tíz nagykövetség: a többi között az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország budapesti képviselete is kiállt.
A 2020. őszi kampányindító filmünkben kisgyerekes szülők, szakértők és a téma elismert kutatói cáfolták a szivárványcsaládokkal kapcsolatos leggyakoribb tévedéseket.
2021-ben gyereknapon mutatták be Magyarország ország első szivárványcsaládos mesekönyvét, ősszel pedig a gyerekjogok kapcsán indítottak kampányt, aminek fő üzenete az volt, hogy #ugyanaz. Azért választották ezt, mert a szivárványcsaládok életében ugyanaz a törődés, ugyanaz a szeretet és ugyanaz az aggódás van jelen, mint az összes magyar családéban. Ennek bemutatására három hétköznapi szituációt választottak: aggódás az orvosnál, szurkolás a gyerek sportmérkőzésén vagy éppen a családok esti rutinja. Ezeken a helyzeteken keresztül mutatják be, hogy ami számít, abban nincs különbség. A család az család.
Az azonos nemű párok gyermekvállalását több mint négy évtizede kutatják. Az eredmények alapján a szexuális irányultság egyáltalán nem befolyásolja, hogy milyen szülő lesz valakiből, az azonos nemű párok által nevelt gyerekek pedig nem teljesítenek rosszabbul a társaiknál, az átlagosnál nem vonzódnak gyakrabban a saját nemükhöz, és érzelmi szempontból is olyanok, mint bármelyik kisgyerek. Mivel a kutatások a világ minden pontján következetesen erre jutnak, ezeket a megállapításokat tudományos konszenzus övezi.
NYEREMÉNYJÁTÉK!
Válaszolj az alábbi egyszerű kérdésekre december 13. éjfélig és a helyes válaszokat beküldők között kisorsolunk 3 csomag "A család az család" kártyajátékot.
Sorsolás: 2023. december 14.
A nyerteseket e-mailben értesítjük.