SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ne ítélj csak a külalak alapján! - Az íráskép jelentősége

Makra Ildikó Judit [cikkei] - 2010-06-03
Az ember csodálatos képessége az írás. Vannak alkalmak, amikor elég egy cetlire firkantani közlésül-kérésül valamit a testvérnek, szülőnek, gyermeknek. Ám van, amikor igen fontos az egyértelmű kommunikáció, a félreérthetetlen, jól olvasható írás. Egy bemutatkozó levél esetében, vagy egyéb fontos alkalmakkor...
Ne ítélj csak a külalak alapján! - Az íráskép jelentősége

Így volt ez Csabával is.
Az iskolában a tanárok régóta ismerték Csabát. Tudták, hogy jó eszű tanuló és így az érettségi előtt nem lesz gond. Igaz, az írása kusza, rendezetlen, sok javítással és átírással - ami mutatja, hogy észreveszi hibáit és hajlandó javítani -, bár ez csúnya írásképet eredményez összességében. Csaba is úgy gondolta, hogy a tartalom a lényeg, nem a forma. Egyébként sem szerette a külsőségeket.

Elérkezett az érettségi hete. A szóbelikkel rendben ment minden, de az írásbeli… hát nem lett valami fényes. Csaba és szülei is értetlenül szemlélték a kapott jegyeket. Nem állt arányban tudásával. Mondhatni igencsak alulértékeltnek tűnt addigi teljesítményéhez képest. Utánajártak a dolognak. Kiderült, hogy a rengeteg írásbeli dolgozat javításán megosztoztak a tanárok. Aki Csabáét javította, az nem ismerte a tanulót, nem tanította, viszonylag új tanerőként nem rég került egy kismama helyére….
Mivel az általa kapott írás néhol olvashatatlan volt, tagolatlan, egybefolyó, tömör egységként nem látszott rajta valami rendezőelv, hogy mi mihez kapcsolódik a szövegben, honnan kezdődik új rész, sok áthúzás, javítás és egymásba lógó betűk halmaza alul, felül. Nehezen kibogarászható és rendetlen hatású volt. Az ismerős tanárok ezt már megszokták, igaz figyelmeztették Csabát, hogy figyeljen jobban a betűk méretére, kerekítésére a dolgozatoknál, de sosem húzta le az írás szépsége a - külalak - a tartalmat… Most azonban a tanár ismeretlen volt, gyorsan kellett sok dolgozatot kijavítania időre. Nem volt sem ideje, sem kedve egy nehezen olvasható írást kiböngésznie. Tehát a nehezen olvasható és kusza írást annak olvasta, aminek látszott a szó. Így az érthetőséget nagyon lerontotta.

Mivel az érettségi jegyek, vagy egy bemutatkozó levél esetleg írásbeli felvételi az ember életét határozza meg, érdemes felkészülni, hogy írásunk olvasható és áttekinthető legyen, mert az olvasót erősen befolyásolja a megítélésünkben - éppen úgy, mint az öltözet és testi rendezettség. Az első benyomás erős lenyomatával minősíti a megjelenőt.
 
Van mód az írás rendezésére nemcsak kisiskolás, de akár felnőttkorban is. Egy dolog kell hozzá, hogy az illető akarja a változást.
Egyéni grafomotoros fejlesztéssel, bizonyos ismeretek birtokában, segíteni lehet minden életkorban, hogy az életutat erősen befolyásoló alkalmak esetén, már ne legyen ilyen problémája senkinek. Egy nyár alatt is szép javulást lehet elérni, hiszen nincs mellette az iskolai negatív megítélés szorongó érzése, vagy a helytelen, naponta ismételt minta, ami rontaná. Ebben a lazább, felszabadultabb időszakban, könnyebb tartós eredményeket elérni. 

Egyéni fejlesztésre vagy a most induló tanfolyamokra jelentkezni lehet: grafobazis@gmail.com
 
Makra Ildikó Judit


Makra Ildikó Judit
Írásjavító grafo-pedagógus

Rajzelemzés és íráselemzés

Elérhetőségeim:
Telefon: 06-70/529-89-12 (18 h.-tól - 21 h.-ig)
E-mail: grafobazis@gmail.com
Honlap: http://www.grafomotoros.hu
             http://www.iraszavar.hu

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja