SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Tudatos Utazó - komplex fogyasztóvédelmi program a Tudatos Vásárlók Egyesületétől

Családinet [cikkei] - 2009-11-20
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2009 őszén új fogyasztóvédelmi programot indított a turizmus területén, amelynek célja a turisták és a vállalkozások fogyasztóvédelmi ismereteinek bővítése, felkészültségük javítása, illetve ezeken keresztül a hazai turisztikai szolgáltatások minőségi színvonalának emelése.
Tudatos Utazó - komplex fogyasztóvédelmi program a Tudatos Vásárlók Egyesületétől

A programot a napokban megtartott sajtótájékoztatón az egyesület fogyasztóvédelmi programvezetője, dr. Haraszti Anikó mutatatta be.

A „Tudatos utazók - felkészült szolgáltatók: fogyasztóvédelem a hazai utazási kultúrában” című szakmai program az Önkormányzati Minisztérium pénzügyi támogatásával valósul meg, kiemelt szakmai partnerei a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) által összefogott civil szervezeteket tömörítő Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Érdekképviseleti Ernyőhálózat (IKUVÉH), a Magosfa Alapítvány és a Pannon Egyetem Turizmus Tanszéke.

A program három fő eleme:

  1. A sajtótájékoztatóval egy időben indult a www.tudatosutazo.hu címen elérhető TudatosUtazó.hu című internetes panaszkezelő fórum és „információs utasellátó”. A weboldal az ágazati hírek és a turisztikával és fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertterjesztő írásokon, a legfontosabb turizmussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi jogszabályok összegyűjtésén stb. túl nyílt tanácsadó fórummal várja az érdeklődőket, amelyen az oldal szakértői azonnal választ adnak a felmerült problémákra, kérdésekre. A honlap a turistákon túl külön szekcióval várja a szolgáltatókat is, és megkülönböztetett figyelmet szentel a felelős-, illetve fenntartható turizmus témájának.
  2. Fél millió példányban jelent meg a Tudatos utazók kalauza című tájékoztató kiadvány, melyet már a következő turisztikai szezonra készülve terjesztenek országszerte többek között szálláshelyeken, civil szervezetek és a Tourinform irodák közreműködésével. Az elsősorban turisták számára összeállított brosúra egyaránt foglalkozik az utazók jogaival és felelősségével, a szálláshelyekkel és utazási szerződésekkel, valamint a közösségi közlekedésben való részvétellel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókkal.
  3. Fogyasztóvédelem és turizmus címmel november és december folyamán az ország 15 pontján rendeznek továbbképzést turisztikai szolgáltatók számára. A képzés mintegy 500 turisztikai szolgáltató számára ad lehetőséget, hogy elmélyítse fogyasztóvédelmi ismereteit. A képzést fogyasztóvédelmi és turisztikai szakemberek tartják, a képzéshez kapcsolódó tankönyv pedig elektronikus formátumban ingyenesen tölthető le a www.tudatosutazo.hu weboldalról.- összegezte Haraszti Anikó a program célkitűzéseit.


A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) konferenciatermében tartott sajtótájékoztatón a hatóság - házigazda szerepét is betöltő - főigazgatója, Wittich Tamás beszámolt a NFH utóbbi években szerzett, turizmussal kapcsolatos tapasztalatairól. A főigazgató elmondta, hogy hatósághoz érkező panaszbejelentések nagy részben arról adnak tanúbizonyságot, hogy ha a vállalkozások ismerték volna a rájuk vonatkozó kötelezettségeket, illetőleg a fogyasztók tudatában lettek volna az előzetes tájékozódás fontosságának, az ügyek jelentős része megelőzhető lett volna. Kiemelte ugyanakkor, hogy a hatóságok számos előírást számon tudnak kérni, a jogviták jelentős részében azonban közvetlen hatósági út nincs, a megoldást a békéltető testületi vagy a bírósági eljárások jelenthetnek. Éppen ezért fontos minden olyan kezdeményezés, amely a vállalkozások felkészítését és a fogyasztói tudatosságot növelik.

A programot támogató Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára, dr. Kovács Miklós felszólalásában tájékoztatta a jelenlévőket, hogy a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia (NTS) átfogó célként tűzte ki az életminőség a turizmus általi javítását. Ennek öt fő területen megjelölt részcél-rendszere: a fenntartható fejlődés elősegítése, az attrakciófejlesztés, a turista fogadás feltételeinek javítása, az emberi erőforrás fejlesztése és a hatékony működési rendszer kialakítása.  A részcélok megvalósításával elérhető az, hogy a hazai, illetve az ideérkező külföldi turistákban az úti cél kiválasztását meghatározó vonzó kép alakuljon ki Magyarország turisztikai kínálatáról; az itt tartózkodás infrastrukturális és emberi elemein alapuló tapasztalatai pedig tovább erősítsék a kedvező megítélést; összességében pedig a turizmus sokszereplős kínálata élmények láncává váljék.

A sajtótájékoztató felszólalóinak sorát a program végrehajtásában kiemelkedő szerepet vállaló Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) titkára, Szalay-Zala Andrea szavai zárták. A szövetség titkára elmondta, hogy az IKUVÉH konzorciumot alkotó civil szervezetek turisztikai szolgáltatókat tömörítenek. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a tagjai részt vegyenek ezen a fogyasztóvédelmi képzéssorozaton. A képzéseken hasznosított ismeretek segítségével így minőségibb szolgáltatást tudnak nyújtani.

Tudatos Vásárlók Egyesülete

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja