SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Milyen nemzedék jön az Z generáció után?

Himer Csilla [cikkei] - 2013-05-08
A mai fiatalokat a középiskolásoktól a pályakezdőkig, Z generációnak nevezik. Nagyon sok mindenről másképpen gondolkodnak, mint a szüleik, akik kisebb részt az Y, javarészt viszont még az X generáció tagjai. (Sejted, miért megy olyan nehezen a kommunikáció egymással?)
Milyen nemzedék jön az Z generáció után?

Pénzpedagógusként azon gondolkodom, hogy sajnos nem igazán látok a pénzügyi kultúra színvonalában látványos fejlődést a generációk egymásutániságában. Arról még fogalmam sincsen, hogy az ez utáni generációra milyen betűt aggatnak majd, mint nevet, de legyen akár W, akár A, jó lenne, ha ők lennének az első olyan generáció, akiknek már nem jelent komoly gondot a pénzzel való helyes bánásmód (sem), igazi svungot (lendületet) lennének képesek adni az országnak.

A magam részéről az S-re szavazok. A svung ugyanis az én olvasatomban azt is jelenti, hogy bár egyénenként boldogulnak, elérik majd azt a kritikus tömeget, amikor jó marxista megfogalmazással, a mennyiség átcsap minőségbe. Amikor már elegen vannak ahhoz, hogy az egyének összessége kiadja a nagy egész előrehaladását is. Ők lehetnének a Svung nemzedék, vagy az S generáció.

Mit jelent ez a gyakorlatban?
Csak annyit, hogy a gyerekeinknek jobb élete lesz, mint nekünk. Nem erre vágyik minden szülő?

Vágyakozni nem elég...
Ez sajnos nem az az eset, amikor elég csak rágondolni, vágyakozni valamire, aztán majd az Univerzum szállítja... (Aki így értelmezi a Titok Bőség törvényét, az sajna nagyon téved. Javaslom, olvassa el újra. Különösen azt a részt, amely arról szól, hogy a koncentráció és a megrendelés után beindul a folyamat, amelynek fontos része a cselekvés is... :D). Itt tenni is kell valamit. Sokat, és gyakran.
Ez pedig a Te szülői felelősséged, hogy megteszed-e.

Megteszed...
..., hogy megtanítod a gyerekedet mindenre, amire csak szüksége lehet azért, hogy ne fusson bele ugyanazokba a (pénzügyi) hibákba, amelyek Neked sem okoztak akkora nagy élményt?
Csak az „igen”, vagy a „nem” érdekel, az „igen, de...”, vagy a „nem, mert..." kezdetű válaszok itt most nem játszanak, mert a lényeg szempontjából nem fontosak.
Miért? Mert ezek csak kifogások!

Számoljunk! Ha most belemerültél a kifogások, indokok ecsetelésébe, részletezésébe, akkor mennyi időt is töltöttél el ezzel? Három percet biztosan. (Ha vehemensebben állsz ki a véleményedért, akkor akár a kétszeresét is.)
Mire elég három perc?

  • Egy, a témához tartozó konkrét problémákat tartalmazó lista összeállítására - legalábbis nagyvonalakban.
  • A másik három meg arra, hogy egy problémára lehetséges megoldásokat is felsorolj...
  • Újabb három perc alatt tengernyi megoldási lehetőséget tudsz végigböngészni, mert a gugli csak úgy kidobja Neked...
  • A következő három percben már csak válogatni kell közülük.
  • Az utolsó három percben pedig a problémák mellett álló megoldási lehetőségek mellé összeszedheted, hogy milyen lépésekben, milyen határidőkkel, milyen konkrét eszközökkel, erőforrásokkal akarod ezt végigcsinálni.

Vagyis 15 perc alatt egy egész tervet is összerakhatsz.

Még mindig olyan jó ötletnek tűnik a kifogásgyártás?
 
A tettek mezeje
Ha már az igénybe vehető megoldási lehetőségeknél, eszközöknél járunk... ez sem lehet kifogás! Mint már említettem, a gugli legalább százezer javaslatot fog Neked kidobni (és ezt mind magyar nyelven!), de ha célzottan keresed egy-egy pénzügyi nevelési szakértő oldalát, akkor ott is sok mindent fogsz találni. Van, aki társasjátékban „utazik”, más a munkafüzetekre esküszik. Én személy szerint a szülők képzésére, és a rengeteg játékra. (Nálam is találsz ehhez sok mindent a Játéktártól kezdve a pénzügyi nevelési e-magazinig.)
 
Úgyhogy lenne egy javaslatom: rakjuk össze, amink van! Te a szülői felelősségvállalásodat, a szorgalmadat és a gyereked iránt érzett szeretetedet, mi, szakértők meg hozzátesszük a tudásunkat, az oktatóanyagainkat és a személyre szabott segítségünket. (Ez utóbbiak mentén már szelektálni is tudsz a szakértők között, hogy Neked melyikük felelne meg a legjobban.)

Adjunk lendületet a gyerekeinknek! Jöjjön az S generáció!

Fotó: Barbara123/Hände

Himer Csilla


Himer Csilla
Kisvállalkozások kreatív kontrollingja

Elérhetőségem:
Honlap: http://www.zsebedremegyek.hu

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja