SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Alternatív iskolatípusok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-04
Az intézményválasztás megkönnyítéséhez bemutatunk néhány pedagógia módszert!
Alternatív iskolatípusok

Waldorf-pedagógia

A Waldorf intézmények a gyermek fejlettségét és életkori szükségleteit tartják szem előtt. Önálló tanterv alapján dolgoznak. Nincsenek osztályzatok, a gyerek fejlődését jellemzik egy-egy írásos, akár verses beszámolóval. Ezek a jellemzések mindig egyénre szabottak, a gyerek önmagához mért fejlődését, változásait tartalmazzák.

Epochális rendszerben, vagyis korszakokra lebontott részenként veszik át a tananyagot, tehát átlátják egy időszak minden aspektusát a történelmen, a művészeteken és tudományokon keresztül. Igyekeznek a minél előbbi önállóságra nevelni a diákokat. A kreativitás és alkotás nagy hangsúlyt kap, a gyerekek „mesterműveket” készítenek.

A családot a legnagyobb mértékben bevonják a nevelésbe. Például az ünnepeket közösen tartják meg, sok a családi program és kirándulás.

 Montessori-pedagógia

Olyan gyermekközpontú program, ahol a gyermek személyisége áll a nevelés fókuszában. A tanulási folyamatot a gyerek fejlettségéhez mérik, hogy a tanulás öröm legyen. A képességek maximális fejlesztése és a legjobb eredmény elérése a cél egyénenként. Gondot fordítanak a szociális háttér figyelembe vételére, hogy minden gyermek egyenlő eséllyel indulhasson és behozhassa az esetleges lemaradást.

A gyerekek szabadon cselekedhetnek a csoportban, az éppen őket érdeklő problémákat oldhatják meg, amelyhez a jelmondatuk: „Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”

Változatos feladatokkal ösztönzik a tanulást.

Freinet-pedagógia

Alapja: „A gyerek a maga személyiségét olyan valódi közösségen belül tudja maximálisan kifejleszteni, melyet ő maga szolgál, és amely őt magát szolgálja”

Kis létszámú csoportokban, általában természetes alapanyagokból készült eszközökkel, játékokkal nevel.

Minden gyermek képességeinek a maximumát igyekeznek kihozni módszerükkel. A gyerekek itt is maguk fedezik fel a dolgokat, akár a Montessori-pedagógiánál, a nevelő csak segít ebben, aki egyenrangú félként van jelen az oktatásban.

Carl Rogers Iskola

A szülőkkel összefogva nevelnek, céljuk: olyan fiatalok képzése, akik biztos alapkészségekre épített, megalapozott tudás birtokában, magas szintű szociális kompetenciával, másokkal együttműködve érvényesülnek az életben.

A gyerekek azért szeretik ezt a fajta képzést, mert nem kapnak jegyeket, fekete pontot, és nincs lecke.

Kooperatív-pedagógia: Humanisztikus kooperatív tanulás

Az ismeretközpontúság helyett a személyiségfejlesztést helyezi előtérbe. Cél: hogy a gyerekek között a teljesítmény, az együttműködés, a bizalom és a társas kapcsolatokat erősítő értékek visszanyerhessék szocializációs szerepüket. Változatos munkaformákkal, a kölcsönösség elsőbbségével, kiscsoportos oktatásban vezeti a tanulókat.

  Az iskolaválasztás szempontjai

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.
Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

A szamárköhögés (pertussis) egy rendkívül fertőző, bakteriális eredetű betegség, amelyet a Bordetella pertussis nevű baktérium okoz. Legfőképpen a légutakat érinti, és minden korosztályt veszélyeztet, de különösen a csecsemőkre jelent nagy kockázatot. Az elmúlt évekhez képest Magyarországon drámaian nőtt az esetek száma, így fontos, hogy minden szülő tisztában legyen a tünetekkel, a megelőzéssel és a kezelési lehetőségekkel.
A szerkesztő ajánlja