SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Erdei tanulás

Kókai Kata [cikkei] - 2005-03-02
Bizonyára sok szülő hallott róla, s néhányuk gyermeke már részt is vett hasonló programon. Nagyszerű „találmány”, hiszen gyermekeink végre kimozdulhatnak a megszokott tanteremből, s más tanulási formákat is megismerhetnek.
Erdei tanulás

 

Egy 1933-as definíció szerint az erdei iskola lényege, hogy gyengébb gyermekeinket a megszokott környezetből való kiemelés által, a friss levegő, mozgási lehetőség segítségével megerősítsük. Ma is érvényes -sőt, talán igazabb is- ez a definíció, hiszen a legtöbb gyermek kis-, vagy nagyvárosokban él, s a technika fejlődésével többségük inkább a számítógép előtt tölti délutánjait ahelyett, hogy a szabad levegőn játszana.

 

Az erdei iskolákban a tanulók egy újfajta oktatási módszerrel ismerkedhetnek meg. Azáltal, hogy a megszokott környezettől eltérő helyen tartózkodnak, bizonyos szintig egymásra vannak utalva, ami fejlesztheti alkalmazkodóképességüket. Amellett, hogy szórakoztató módszerrel sajátíthatnak el ismereteket, szabadidejüket is hasznosan tölthetik társaikkal, s civilizált szórakoztatóeszközeink hiányában saját leleményességüket felhasználva találhatnak ki szabadidős foglalkozásokat.

 

Tehát az erdei iskolák azon túl, hogy közösségformáló erejükkel javítják gyermekünk társas viselkedését, egy érdekesebb tanulási módszert is biztosítanak; a megszokott, monoton tanítási órák helyett gyermekeink megismerés útján tanulhatnak.

 

A hagyományos oktatás, és az erdei iskola közötti különbségek:

 

-         Az erdei iskolákban a tanuló kevésbé kötött formában vesz részt az órákon.

-         A környezetében látottak élményei alapján rögzülnek benne, így nincs szükség „magolásra”.

-         A környezet megismerése- biológia órától eltérően – a gyermek saját tanmenete szerint alakul, nincs rákényszerítve a könyvekben meghatározott tanulási sorrend.

-         Míg hagyományos órákon a tankönyv a tanulás alapja, az erdei iskolákban közvetlen megismerés által, spontán tanulhatnak a gyermekek.

-         Hagyományos oktatásban a tanulás csak egyetlen diákon múlik (vagy megtanulja, vagy nem), az erdei iskolákban azonban a gyermekek közösen tanulnak.

 

Sajnos még mindig nem elég iskolában alkalmazzák ezt a nagyszerű oktatási módszert, pedig több minisztériumhoz is benyújthatók az ezzel kapcsolatos pályázatok, így a költségek –vagy azok egy része- elkerülhető. Ma már számtalan, bejegyzett erdei iskola között válogathatnak a pedagógusok, s a megfelelő helyszínt, környezeti adottságot figyelembe véve a tanmenethez igazíthatják a szabadságórákat. S hogy gyermekeink megtanulják értékelni és megóvni a természetet, élvezzék a közös játékokat, és magát a tanulást, elengedhetetlen, hogy a tanterem falain kívül is megismerjék mindazt, amiről addig csak a könyvekben olvastak.

 

További információk:

http://www.erdeiiskola.lap.hu/

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.
Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

A szamárköhögés (pertussis) egy rendkívül fertőző, bakteriális eredetű betegség, amelyet a Bordetella pertussis nevű baktérium okoz. Legfőképpen a légutakat érinti, és minden korosztályt veszélyeztet, de különösen a csecsemőkre jelent nagy kockázatot. Az elmúlt évekhez képest Magyarországon drámaian nőtt az esetek száma, így fontos, hogy minden szülő tisztában legyen a tünetekkel, a megelőzéssel és a kezelési lehetőségekkel.
A szerkesztő ajánlja