SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Tanítsuk játszva a gyereket! Hogyan segíti elő a tanulást a Lego?

Kercsó Dorottya [cikkei] - 2017-06-06
Régóta tudjuk, hogy a gyerekek játszva fejlődnek a legkönnyebben. A Cambridge-i Egyetemen már egy egész kurzust is szentelnek a témának, egészen pontosan annak, hogyan segíti elő a tanulást a Lego.
Tanítsuk játszva a gyereket! Hogyan segíti elő a tanulást a Lego?

A Mirror beszámolója szerint a világhírű egyetem a legnevesebb kutatók közül választotta ki Paul Ramchandani professzort az új tanszék vezetőjének. A szakember az Imperial College-beli Gyermek- és Fiatalkori Mentális Egészségközpont igazgatói pozícióját hagyta ott a kecsegtető ajánlatért.

A tanszék a Játék az Oktatásban, Fejlődés és Tanulás nevet viseli. Célja az, hogy olyan tanulási módszereket fejlesszen ki, amelyek a 21. században elengedhetetlen képességeket fejlesztik, mint a problémamegoldó készség, a csapatmunka vagy az önfegyelem. Emellett arra is kíváncsiak, játék közben milyen folyamatok játszódnak le az agyban.

„Mindenkinek van elképzelése arról, hogy milyen fontos a játék az iskola első éveiben, és történt is már néhány nagyszerű kutatás a témában, de még sok minden van, amiről nem tudunk. A leginkább meggyőző bizonyítékokkal kell előállnunk az oktatással kapcsolatos döntéseket meghozó személyek felé. Éppen ezért már alig várom az új munkámat Cambridge-ben.” – fogalmazott a professzor.

Angliában már egyébként is régóta nagy hagyománya van a hasonló pedagógiai elméleteknek. Az ottani gyerekek a mieinknél korábban, 4-5 évesen kezdik az iskolát, és az első év végén meg is tanulnak írni-olvasni és számolni, de ezt nem az általunk ismert módszerek szerint teszik. Az osztályteremben a kicsiknek ritkán kell egy helyben ülni, rengeteg a mozgásos feladat, és gyakran egész hónapokat szentelnek egy-egy szerepjátéknak, amelyen keresztül az aktuális tananyagot sajátítják el.

A téma Magyarországon is régóta közbeszéd tárgya. Vekerdy Tamás híres mondása, hogy az első osztályba nem iskolások, hanem óvodások érkeznek, akiktől életszerűtlen elvárni azt a fegyelmet és monotóniatűrést, ami a mai tanintézményekre jellemző. Szerencsére egyre több pedagógus ismeri fel ezt, és próbál játékosabb módszereket bevezetni a tanórán.

Az egyik ilyen segédeszköz a fejszámolást gyakoroltató Scoolers nevű társasjáték. A póker alapjaira épülő játék segítségével a gyerekek észrevétlenül szerezhetnek mélyebb jártasságot a matematikában.
Kisebbeknek jó szórakozást nyújthat egy speciálisabb memóriajáték is, amelyben a számjegyeket és a nekik megfelelő rajzokat (például hat darab katicát) kell összepárosítani. Ilyet akár a szülő is készíthet otthon.

Szükség is van a hasonló kezdeményezésekre, az iskola munkarendje ugyanis egyáltalán nem a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazodik. Egy 6-7 éves gyermek figyelmét nehéz 20-25 percnél tovább lekötni, ezután kezdődik – temperamentumtól függően – a tanórai rosszalkodás, beszélgetés, vagy csak babrálás, elmélázás. A megfelelően kiválasztott játékkal azonban sokkal tovább fenntartható az érdeklődés, ráadásul – ami talán a legfontosabb – az így megszerzett információ jobban be is vésődik a gyermek agyába, mint amit magolással vagy monoton példamegoldással próbál magáévá tenni.

Ne féljünk tehát a gyerekbarátabb módszerektől, s főleg ne elégedetlenkedjünk, ha az iskola nem olyan szigorú, mint „a mi időnkben”. Higgyük el, a biflázásnál sokkal hatékonyabb, ha a gyerek legózva tanul.

Fotó: davitydave/flickr

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja