Játékleírások szakértői véleménnyel
Játszva megismerjük az Órát
A hasznos tudnivalók tárházát bővíti a „Játszva megismerjük…” sorozat legújabb darabja, amelynek segítségével az öt-hét éves gyermek játékos formában ismerheti meg az órát. A különböző napi tevékenységek képeihez párosíthatja a délelőtti és délutáni időpontokat mutató óraszámlapokat. A mutatós játékóra segítségével pedig maga állíthat be megadott időt. Ez a társasjáték az iskolába készülő, illetve a kisiskolás korú gyermekeknek nyújt kiváló lehetőséget arra, hogy a napszakok változásait, a rájuk jellemző cselekvések, tevékenységek sorrendjével párosítsák, megismerkedjenek jobban az órával.
„A számlapos, forgatható mutatóval ellátott óra segít a gyerekeknek a reggel, délelőtt, délután, este fogalmainak beazonosításában, így az időhöz kapcsolódó fogalmak még pontosabbá válhatnak” - tudtuk meg Márk Zsuzsa óvodapedagógustól, szociemocionális pedagógiai terapeutától. „Kisebb gyerekekkel az egész órákat érdemes beállítani, a nagyobb gyerekeknek pedig már izgalmas kihívást jelenthetnek a fél, majd a negyed órák beállításai is” - tette hozzá a szakember. Ha a beállított időhöz a gyermek képes a megfelelő tevékenységeket ábrázoló képeket kiválasztani, azzal fejlődik a megfigyelőképessége, az emlékezete, könnyebben kialakulnak az időbeli relációk valamint tökéletesedik az ok-okozati gondolkodás. A játék sokrétűen felhasználható, lehetséges vele akár egyéni, akár csoportos fejlesztés, gondolkodásra ösztönöz. Segítségével körvonalazódik az idő fogalma, finomodik az időérzék.
Boribon - A nagy szamócavadászat társasjáték kicsiknek
A kicsiknek (3-7 éveseknek) szóló „Boribon - A nagy szamócavadászat” társasjáték nagy előnye, hogy mulatságos és csak annyi ideig tart, ameddig a gyerekek koncentrálni tudnak. A feladat nem más, mint kártyákból összeállítani a szamócabokrokhoz vezető ösvényt. Mindehhez pedig nincsen szükség dobókockára vagy számolgatásra csak a vonalak egymásba igazítására. Boribon és Annipanni vezetik a gyerekeket az úton.
„A kétszemélyes játék a kisebb gyerekek számára jobban átlátható, az útkeresés izgalmai közben pedig sor kerülhet a mesék felelevenítésére, közös beszélgetésekre is” - osztotta meg tapasztalatait Márk Zsuzsa. „Így a játék jól használható a verbális kifejezőkészség fejlesztésére, szókincsbővítésre és az auditív figyelem fejlesztésére is” - folytatta az óvodapedagógus. A szakember szerint a szamócákhoz vezető útkeresés során fejlődik a gyerekek vizuális tájékozódó képessége, mód van a síklapon való irányok felismerésének, megnevezésének gyakorlására is. A lapok kiválasztása, a kacskaringós utak folytatása fejleszti a kognitív képességeket, elősegítve a logikus gondolkozás és a vizuális memória fejlődését. A játék jól használható otthon, óvodában és napköziben egyaránt, játék közben felnőtt-gyermek, gyermek-gyermek kapcsolatok alakulnak ki, mélyülnek el.
Kippkopp rakosgató társasjáték
„Segítsetek Kippkoppnak, találjátok meg a hiányzó képecskéket és tegyétek a helyére!”, ez a feladata minden játékosnak a Kippkopp rakosgatóban. Izgalmas kártyajáték során kell azt az öt kártyát összegyűjteni, amivel kiegészíthetik a gyerekek a játéktáblát. Ez egy igazán fordulatos társasjáték a népszerű Kippkopp gesztenye figurával. Minden korosztály (három és kilenc év között) megtalálja a kedvére valót benne: a kisebb gyerekek a táblán lévő ábrákat egészíthetik ki a megfelelő kártyák megkeresésével, a nagyobb gyerekek memória-, izgalmas párgyűjtő játékként is játszhatják.
„A kicsiknek a hiányzó kártyák összegyűjtése során fejlődik a megfigyelő-, illetve a rész-egész viszonyítási képességük és az emlékezetük, amely alapját képezheti a későbbi a vizuális figyelem, észlelés, emlékezet és differenciáló képesség kialakulásának, fejlődésének” - magyarázta a szakember. Játékosan ismerkedhetnek a négy évszak jellemzőivel, növényekkel, állatokkal, illetve feleleveníthetik az egykori kedves meséket, beszélgethetnek a szereplőkről. A Kippkopp rakosgató társasjáték összehozza a családot, a játékosok egymásra figyelnek és megpróbálnak együttműködni a siker érdekében.
Kerekítő - Kukucska memóriafejlesztő játék
A Kerekítő - Kukucska memóriafejlesztő játékban a Kerekítő könyvekből jól ismert figurák szerepelnek a korongokon, melyeket a Kerekítő Manóval takarunk le, és színkocka-dobás alapján nézhetünk meg újra. Ez az óvodásoknak készült, vidám játék hozzájárul az emlékezőképesség és a színegyeztetés készségének javításához. „A 3-6 évesek nemcsak felismerik a színeket, hanem összehasonlítják, rendezik azokat, meglátják az ok-okozati összefüggéseket” - beszélt a játékról Márk Zsuzsa. „Ezen kívül sor kerülhet a fogalomalkotás, a tárgyi modalitások, (szín, forma, nagyság) fejlesztésére, az érzelmi-és az anyanyelvi nevelésre” - mondta el az óvodapedagógus. A gyerekeknek nagy élményt jelenthet a már ismert, népszerű Kerekítő manó kalandjait elbeszélő mondókák felidézése. A kedves képek, történetek beszélgetéseket indíthatnak el.
Rumini - A küldetés
Kétségtelenül az idei év nagy sikere lesz a Rumini - A küldetés című társasjáték, amely október végén jelent meg. A játékosok a Rumini könyvekből jól ismert helyszíneken hajtják végre a feladatokat. Az égtájkocka szerinti irányban hajózva különböző kalandokban vesznek részt, hogy végül a varázseszközök segítségével teljesíthessék küldetésüket. A szerencsés szélirány mellett jól kell taktikáznia annak, aki először szeretné bejárni a három kikötőt.
A játékokról bővebb információ: www.kelleresmayer.hu
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: