SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

A Riszpekt program a fiataloknak segít az online térben - A "Miért jó itthon?" pályázat felnyitja a tanulók szemét

Családinet [cikkei] - 2020-11-12
A tizenévesek közül majdnem minden harmadik ránéz néhány percenként a mobiltelefonjára, míg az idősebbek inkább csak félóránként szoktak. Ez azért probléma, mert a folyamatos készenlét, a válaszadási kényszer, a megfelelési igény, az online tér előnyben részesítése a személyes kapcsolatokat károsítja. Ennek következtében az énkép sérül, a fiatalok egyre inkább bezárkóznak a saját vélemény-buborékukba, a baráti és párkapcsolati viszonyaik nagy része lezajlik a virtuális térben, még mielőtt a valóságban találkoztak volna. Újra és újra megfogalmazhatjuk ezt a kérdést: miért gond ez? Ám sokkal inkább azt a kérdést kell feltennünk, hogy mit tegyünk ellene?
A Riszpekt program a fiataloknak segít az online térben - A "Miért jó itthon?" pályázat felnyitja a tanulók szemét

A #Riszpekt program támogatja ezt a korosztályt, és egy olyan pályázat segítségével zökkentik ki a hétköznapokból őket, fotó-, és kisfilm kategóriákban, amely arra irányítja a figyelmüket, mitől érzik jól magukat itthon.

A Cromo Alapítvány és a Victum Tanácsadó elindított egy közösségépítő programot 2018. május 1-jétől, amely Magyarországon elsőként mutatja meg, hogy a 15-20 éves korosztály számára képes érdekes, sokakat megmozgató, felnőtteket is bevonó tanulást, kampányt, sportrendezvényt, játéksorozatot szervezni a fiatalok által használt mobilalkalmazásokra épülve. Ez a #Riszpekt. Ha már használják, legyen értelmes célja és tartalma!
 
Riszpekt program 15-20 éveseknek
 
A #Riszpekt Magyarországon és Európában a művészeten, sporton, a közösségszervezésen és az oktatáson keresztül fiatalokat megmozgató közösségépítő program. Céljuk, hogy a 15-20 éves fiatalokat - akik sok időt töltenek különböző mobilalkalmazások és internetes felületek böngészésével -, bevonják olyan játékokba, feladatok megoldásába, csoportos munkába, amelynek segítségével, hasznos, értéket teremtő témákkal találkozhatnak, kisfilmeket, sztorikat készítenek a közösségi tanulás újszerű eszköztárával.
 
Miért jó itthon? pályázat
 
- A #Riszpekt program egy közösség, egy csapat, egy játék, egy mozgalom, egy lehetőség, ahol a fiatalok értelmes tartalmakkal találkoznak mobilhasználatuk során. A program célja olyan közösségi tér létrehozása és alkalmazása a tanulók számára, mely alkalmas a modern eszközökkel történő hasznos időtöltésre. Továbbá a mobiltelefon-használat tekintetében ne a klasszikus tiltó, hanem megengedő és hasznos használatra tanító szemléletmóddal találkozzanak a fiatalok. További célja, hogy a fiatalokat - akik sok időt töltenek különböző mobilalkalmazások és internetes felületek használatával, böngészésével -, bevonják olyan játékokba, feladatok megoldásába, csoportos munkába, amelynek segítségével értelmes témákkal találkozhatnak, feltöltődve a szabadidő tartalmas eltöltésével és a közösségi tanulás újszerű élményével. Egy olyan lehetőség, amely segít az önismeretben, a kapcsolatépítésben és a pályaválasztásban. Közvetett célja, hogy a gyerekeken, fiatalokon keresztül, családjaik bevonásával nagyobb közönség számára mutassanak példát, hogyan lehet egy egymás tiszteletére, egymás iránti érzékenységre, szolidaritásra épülő társadalomban jól-létben együtt élni. Minden olyan 10 és 20 év közötti fiatalnak szól, aki mobil alkalmazásokat használ. Külön projektek és érdeklődési témák keretében vannak megszólítva a 10-14 évesek valamint a 15-20 évesek. A fiatalokon keresztül hatással van a szülőkre, családokra, akiket szintén szívesen látunk a közösségi akciókban. Széles szakmai stábbal rendelkezünk: pszichológusok, képzők, közösségfejlesztők, szervezetfejlesztők, projektmenedzserek, jogi szakértők - részletezte Simon Ildikó, a Cromo Alapítvány kuratóriumának elnöke.
 
Riszpekt program 10-14 éveseknek
 
Pilot projektjük a „Miért jó itthon?” kampány - #miertjoitthon
 
A #Riszpekt keretében 2020. október 15. - november 15. között tartó kampányban a 15-20 évesek számára indítottak fotó-, és kisfilm kategóriákban pályázatot abban a témában, hogy mitől érzik magukat itthon. 
 
A pályázatokat a fiatalok Instagramon posztolják, osztják, és lájkolják, az értékelés is ez alapján zajlik. Az eredményhirdetésre november 21-én, szombaton kerül sor. Az eredményhirdetés online keretek között történik majd. Több mint 100 pályázat érkezett eddig!
 
Miért jó itthon? pályázat
 
További információ:

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja