SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Agresszió megelőzése, nagylabdával

- 2017-11-15
Pár évvel ezelőtt végeztem el a PEK-tornát./Pektor Gabriella munkássága./Ez a játékos, mozgásos fejlesztés, labdákkal, nagylabdákkal segíti a túl mozgékony, túl lassú, gyermekek fejlődését úgy, hogy a tartás javítás, erősítés is fő szempont.
Agresszió megelőzése, nagylabdával

Munkámban nagy hangsúlyt kap a tudatos tervezés, az eltérő képességű, lemaradó, lassabban fejlődő gyermekek fejlesztése, a gyermekcsoportok differenciálása. A mindennapjaink időhiányát, saját munkánkat könnyítjük  meg az olyan fejlesztő játékokkal, amit önállóan is tud használni a gyermek.,. Például a labda. S ha igénye szerint választhat is, akkor ezzel a fejlődését segítjük. /Szabad játék fejlesztő ereje./

 A szervezett mozgásnál is arra törekszem, hogy a gyakorlatokat saját tempójában sajátítsa el a gyermek. Önállóan próbálkozzon. Nagy a közösség ereje is. /Együtt mozgás, minta, buzdítás, dicséret./ Ez a torna, s a sok évi tapasztalat segített, hogy a gyermekek érdeklődésére, önállóságára építsek. Kevés időt tudunk fordítani az egyéni fejlesztésre, így mégis folyamatosan fejlődhet a gyermek, a mi odafigyelésünkkel. Mindezzel a prevenciót segítjük. Hiszek a megelőzés erejében.

PEK-torna a gyakorlatban, reflexiók: A csoportszobában két nagy füles labdával s óriás pöttyös labdával játszhatnak a gyerekek nap mint nap. Hamar megtanulták a szabályt, hogy csak a nagy szőnyegen labdázhatnak, s belerúgni tilos. Szabadon gurítják, ugrálnak, hintáznak rajta, egyéni igényeik szerint. Jó látni, hogy párban használják többnyire a labdákat, Közösség formáló, építő hatása van.

A heti két szervezett mozgás is arról szólt, hogy megtanultuk a különböző méretű labdák használatát. Mit, hogyan lehet velük játszani. Mozgás közben hogyan használjuk, milyen testtartással ülünk a nagylabdán. A gyakorlatokat mondókákra, énekekre végezzük. Ez segíti az egyenletes rugózást, koncentrációt, figyelemmegosztást,egyensúlyérzéket, ritmusérzék fejlesztést. Az összetett mozgásban  a legjobb, -amellett, hogy az idegrendszer fejlődését segíti-az, hogy felszabadult jókedvvel, folyamatos tevékenykedés zajlik. Vagyis nincs fegyelmezés, hiszen játszanak, mozognak, s ez nem megerőltető, végig motiváltak. Mindenki a maga tempójában ügyesedik. A mindig pozitív megerősítések, még inkább arra sarkalják a gyermekeket,hogy a labdajátékban, megfelelően végezzék a gyakorlatokat, balesetmentesen mozogjanak. Jó látni, hogy figyelnek egymásra is, örülnek társuk sikerének, segítik egymást.

A versenyjátékoknak, labdával, hihetetlen közösségformáló ereje van. Nyílt napon a szülőknek is megmutattuk, mit tudunk, a nagylabdán. Azóta, már otthon is a legtöbb gyermek labdázik, sőt a szülőket is bevonják. A közös játék pozitív hatása itt is érvényesül.

Célunk, a mozgás megszerettetése megvalósult, motiváció, örömforrás számukra. A problémákkal küzdő, mozgásában akadályozott, gyenge izomzatú, magatartásproblémás gyermekek is beilleszkedtek, fejlődtek. Jó érzés megtapasztalni, hogy szívesen jönnek  kis közösségünkbe. Mindenkinek van sikerélménye, fejlődik személyiségük.

Mindez bizonyítja a legnagyobb eredményt, csoportunkban nincs agresszió, illetve az adódó konfliktusokat kezelni tudjuk. A megelőzésben hiszünk, a szülőkkel együtt. Például a televíziózás negatív hatásait sem tapasztaljuk. Jó dolog, hogy közösen rátaláltunk, felfedeztük a nagylabdát, mindenki örömére.. Fontosnak tartom, a szeretet erejének hatását. Gyermekeink a csoportban mindig számíthatnak ránk. A segítségünkre, a példamutatásunkra. Ez az alap, hogy a gyermek önbizalma fejlődjön, akarjon, nyitott legyen minden újra. Tapasztalatom, hogy az esetleges feszültségek feloldását, feldolgozását, átváltoztatását segítik a nagylabdák. Szinte mindig használja egy-két gyermek . S ez a kommunikációt, az egymásra figyelést, az empátia fejlődését is segíti. Jó látni, hogy szeretettel fordulnak egymás felé, barátkoznak, nincs kirekesztett gyermekünk.

A  mozgásában enyhe fokban akadályozott pici fiunk, a csoportunk legvidámabb tagja. Tevékeny, beszédes, mindenkit szeret. Társai segítik őt, egyenrangú barátként játszanak vele is.

Összefoglalva: számtalan mozzanatból adódik össze a gyermekek élete. A mi dolgunk, hogy olyan módszereket, eszközöket keressünk, jelen esetben az agresszió megelőzésére, az empátia fejlesztésére, melyek indirekt módon, közvetve épülnek be a mindennapjaikba.

 „Labdára fel!"
 /Pektor Gabriella/

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja