SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Márkanevek, avagy mire emlékszünk és mit veszünk

Családinet [cikkei] - 2007-01-23
A különböző termékeket gyártó cégek nem véletlenül áldoznak igen magas összegeket az adott cikk minél szélesebb körű bemutatására. A költségek bőségesen megtérülnek, a reklámok ugyanis észrevétlenül és kitörölhetetlenül nyomot hagynak emlékezetünkben.
Márkanevek, avagy mire emlékszünk és mit veszünk

A reklámcégek tehát tudatos munkával tervezik meg az adott termék bemutatásának módját. Német kutatók vizsgálatai alapján ugyanis a vásárlók által legismertebb termékek hamarabb hozzák működésbe az agyi idegsejteket, sőt az agy azon területére gyakorolnak hatást, mely egyben a jutalmazás érzésével azonos ingerületek keltésére alkalmas.

 

E szerint az ismerős márkanevek sokkal kellemesebb érzést váltanak ki belőlünk, mint más, kevésbé ismert termékek.

 

Fiatal felnőttek részvételével végzett vizsgálatban közismert autómárkák és biztosítási cégek logoit mutatták fel kutatók. A vizsgált egyéneken a képek hatására kivétel nélkül az agy azon része lépett működésbe, mely a kellemes érzésekkel, öntudattal és jutalmazással áll kapcsolatban.

 

Ezzel szemben a kevésbé ismert termékek bemutatását követően az agy azon részei aktivizálódtak, melyek a negatív érzésekkel kapcsolatosak. Ez esetben a résztvevők számára a látott kép feldolgozásának folyamata nehezebben ment végbe, s jóval több időt vett igénybe, mint az ismerős képek láttán.

 

A kutatás adatai a Radiological Society of North America egyesület éves űlésén kerültek bemutatásra. A vizsgálat a legfrissebb azon eredmények közül, melyek egy új, fejlődő irányzat a „neuroeconomic” területén születnek.

 

A kutatás ezen ágazatában a gazdaság és az emberi szervezet működésének összekapcsolódása figyelhető meg. Pszichológusok, az idegrendszer működését kutató tudósok, radiológusok és marketing szakemberek dolgoznak együtt, hogy közös munkával térképezzék fel a vásárlók elméjének minden titkát.

 

A vizsgálatok célja az egyének szükségleteinek pontos felmérése, s ezáltal olyan piacok kialakítása, melyek mindkét fél elégedettségét szolgálják. Az eredmények egyben megkönnyítik egy-egy új termék, vagy szolgáltatás bemutatását.

 

Annyi tehát bizonyos, hogy az erős márkanevek hatást gyakorolnak ránk, s ez további lehetőségeket tár fel annak kutatására, hogy mi is tesz igazán ismeretté egy terméket.

 

A hír alapjául a „Popular Brands May Brand the Brain” cikk szolgált.

www.orvostkeresek.hu 

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja