Hihetünk a reklámoknak?
A reklámok korát éljük. Jelen van mindenütt: utcán, munkahelyen, még az otthonunkba is betolakszik, ömlik a rádió, a televízió, a világháló összes létező csatornáján.
Van köztük mulatságos, felháborító, gusztustalan, vannak remek, szórakoztató reklámok is. Egy a közös bennük: mind rá akar venni valamire. Vagy arra, hogy vásároljunk valamit, vagy arra, hogy hitelt vegyünk fel, vagy arra, hogy most már aztán igazán utaznunk kell.
Az alkalmazott pszichológiának egyik ága, a reklámpszichológia éli virágkorát. Szakavatott kezekben félelmetes eszköz. Gondoljunk csak bele: ha valaki vagy, csodaautón jársz, nem baj, ha fizetésed ehhez nem elég, hisz hitelt is vehetsz fel /amit azután keservesen nyöghetsz évekig/.
Mert adnod kell a látszatra. Ha igazi férfi vagy, hódítani akarsz! Ehhez a legjobb eszköz az ilyen-olyan dezodor, penge, parfüm. Ha nő vagy, mindent lágyítani, tisztítani akarsz, no meg persze a különböző, lehetőleg fő /és vacsora/ időben sugárzott intim reklámok csakis neked szólnak! Nem szólva a kilométeres szempillákról, s a 40 évesen is feszes arcról-popsiról.
És persze, ha anya vagy! Nem vagy jó anya, ha nem adod gyermekednek a csonterősítő joghurtot, a vitaminokkal dúsított gyümölcslevet, ha nem lágyítod a szeretetteli öblítővel ruhácskáját, nem fehéríted vakítóra az ingét, ha nem tudod, melyik a leginkább felkapott sebfertőtlenítő, ha nem tömöd sarjadat, párodat mindenféle multivitaminnal, pezsgőtablettával!
És ha gyerek vagy? Ez ám csak az igazi Csudaország! Világszép Barbie szuperháza, kocsival, férjjel, s persze követnivaló divattal! Csúcsautók Top Gun fegyverekkel! Sorolhatnánk.
Azt hiszem, valahol mindannyian tudjuk a választ: ne üljünk fel a reklámoknak! Mert nem szabad, hogy az élet csak arról szóljon, mit szerezhetünk meg! És nagyon egészséges ám a tej is, nem csak a joghurt, s a friss gyümölcsben alighanem több a vitamin, mint a gyümölcslében.
S a gyerekek...tanítsuk meg őket, milyen jó játék a foci, az ugrókötél, s nagyon jó program a közös biciklizés...a kislányok is tudnak ám csinos ruhát varrni a babának, s ha anya, vagy a mama még segít is! Hát az ám az igaz öröm!
Nem azt mondom én, hogy a reklám hazudik! Azt sem mondom, hogy ne vásároljunk szép játékot, hasznos holmit! Csak azt mondom, ne hallgassunk senkire. Még a reklámpszichológusra se! Az ő dolga, hogy eladjon. A mi dolgunk, hogy a saját ízlésünk szerint éljünk. Szabadon, lelkiismeret-furdalás nélkül
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: