Csökkenő árak
Február 1-je után a fogyasztási adót a regisztrációs adó váltja fel, ami a köbcenti és az autó környezetvédelmi besorolása szerint határozza meg a fizetendő díjat. E tekintetben a korszerű, Euro III-as motorral szerelt járműveket éri majd meg behozni, ezek alapvetően a 2000 után gyártott személyautók.
A dízelek is olcsóbbak
– A regisztrációs adó a felső- és prémiumkategóriás modellek importját biztosan olcsóbbá teszi, illetve csökkenhet a dízelek ára is. Ez utóbbi azért, mert a fogyasztási adó csak négy kategóriát ismer, ami katalizátoros járműre 1600 köbcentiig 10 százalékos, 1601 fölött pedig 20 százalékos díjat határoz meg, míg katalizátor nélküli járműnél 1600 köbcentiig 22 százalék, a fölött 32 százalék az adó. Miután a legtöbb dízelautónak nincs katalizátora, a 22 és 32 százalékos sávba esne, viszont ezeknek katalizátor nélkül is alacsony az emissziós érték, ami a regisztrációs adónál preferált az ár tekintetében, vagyis jobb besorolásba esik – ismertette Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.
Az EU-s szabály
Létezik ugyanakkor egy EU-szabály, ami szerint a gyáraknak a különböző országokba átadott autók árait harmonizálni kell, hogy ne legyen nagyobb az eltérés 5 százaléknál. Hazánkban nyomott az átadási ár, viszont magasak az állami terhek, s ezek a nyomott autóátadási árak a csatlakozást követően közel egységesek lesznek, vagyis drágulnak nálunk az autók, ami elsősorban a kis- és középkategóriás modelleknél érezhető majd, lévén ott az „enyhítő” regisztrációs adó sem jelent jelentős csökkenést az importban.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: