SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

EFOTT-kutatás: felértékelődtek a személyes kapcsolatok a Z-generációs fiatalok számára a világjárvány hatására

Családinet [cikkei] - 2022-11-10
A digitális bennszülöttként számontartott Z-generáció számára fontosabbak a személyes kapcsolatok a koronavírus-világjárvány óta, mint előtte bármikor - derül ki az EFOTT fesztivál megbízásából készített felmérésekből. Az 1990-es évek közepe után született fiataloknál a sztereotípiákkal ellentétben felértékelődtek az élő, valódi találkozások, a közös programok az online kapcsolattartással szemben.
EFOTT-kutatás: felértékelődtek a személyes kapcsolatok a Z-generációs fiatalok számára a világjárvány hatására

„Inkább egy jó társasággal vegyek részt egy unalmas eseményen, mint egyedül egy izgalmason” – vallja az 1990-es évek közepén született Z-generáció egyre több tagja. Az EFOTT fesztivál több mint 1000 fős mintán készített hallgatói felmérése és a NEST Communications ügynökséggel közösen lebonyolított fókuszcsoportos kutatása alapján a világ első globális és digitális nemzedékének tartott Z-generáció tagjai számára a koronavírus-világjárvány egyik legfontosabb következménye a személyes kapcsolatok felértékelődése.

„A tizenéves és huszonéves fiatalokban a koronavírus-világjárvány hatásai következtében a korábbinál sokkal erősebb az igény a valódi kapcsolódásra és az élő találkozásokra. Akár egyetemistaként, akár fiatal munkavállalóként élik életüket, legtöbbjük számára szinte alapélménnyé vált a pandémia idején az egyedülléttől való szorongás” – fogalmaz Budai Marcell, az EFOTT sajtófőnöke.

Úgy tapasztalja: a Z-generációt ugyan digitális bennszülöttekként ismerjük, szociális kapcsolatok tekintetében azonban egyértelműen az offline, valós, élő találkozások élveznek előnyt az online kapcsolatokkal, kapcsolattartással szemben. A kutatás résztvevői úgy nyilatkoztak: szabadidejük nagyjából kétharmadát barátaikkal töltik, és csak ezeknek az eseményeknek a szervezése zajlik különféle online platformon, elsősorban a Facebook Messengeren. Újra felértékelődtek olyan közösségi élmények, mint a gólyatáborok – melyek a tavalyi évben szinte kivétel nélkül telt házzal mentek –, a kiscsoportos órák, a közös utazások és szabadidős programok. Az élő kapcsolatok felértékelődésének pedig az is fontos következménye, hogy a jelenlegi trendek szerint a programválasztásban vagy akár a vásárlási döntésekben is sokkal hangsúlyosabb a barátok, organikusan szerveződő közösségek véleménye.

Az EFOTT, az egyetemisták fesztiváljaként egész évben igyekszik megteremteni a közös találkozás, az együtt töltött személyes idő lehetőségét a fiatalok számára, és nyári fesztiválja mellett egyre nagyobb figyelmet fordít az ilyen programokra is év közben – hangsúlyozza Budai Marcell, példaként említve a SzezON Évnyitó rendezvényt, az EFOTT Winterbreak sítábort, a Educatio Szakkiállítást vagy a felsőoktatási ponthatárok nyilvánosságra hozásakor rendezett Pont-Ott Partit.

A fesztivál Facebook oldala: https://www.facebook.com/efott/

Nyitókép: depositphotos

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja