SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Vegyünk még egy csokit, Anyu!

Családinet [cikkei] - 2009-03-16
A címben szereplő kérlelést bizonyára sokan hallották már csemetéjüktől a pénztárnál sorban állva. A pénztárzónák eladási stratégiája nemcsak marketingen, hanem gyermekpszichológián is alapul.
Vegyünk még egy csokit, Anyu!

A kisebb-nagyobb hazai áruházláncok és üzletek utóbbi években elterjedt stratégiáját gyűjtőnéven pénztárzóna marketingnek is nevezhetnénk. A szuper- és hiparmarketek azt a jól bevált trükköt alkalmazzák, hogy bizonyos termékeiket a pénztárak közvetlen közelében helyezik el abból a megfontolásból, hogy a vevő a vásárlás végeztével a kasszánál való várakozás közben, úgynevezett impulzív (előre be nem tervezett, a megszokott vásárlási szokásoktól eltérő, pillanatnyi ingerek hatására történő) vásárlásokat végezzen, emiatt ennek a területnek kiemelkedően magas a marketingértéke. Így a beszállítók képesek az adott áruháznak fix díjat, vagy pedig bizonyos százalékot fizetni az ilyen elhelyezésért. A pénztárak közelében elhelyezett termékek két nagy csoportba sorolhatók:

Élvezeti cikk, mint ajándék a vásárlás végén

Ennek a termékcsoportnak a leggyakoribb képviselői a dohányáruk, emellet gyakran találkozhatunk különböző édességekkel (csoki, cukor, rágó) és üdítőkkel, energiaitalokkal, esetleg apró kacatokkal: kulcstartó, plüssfigura - így a gyerekeken keresztül gyakorolva további nyomást a szülőkre.

Leértékelt/Akciós termékek

Gyakran a pénztárak közelében elhelyeznek leértékelt, illetve akciós árucikkeket is, melyek közül legelterjedtebb a sláger terméknek számító akciós árú DVD-ket tartalmazó állványok/kosarak. Leértékelt élelmiszerek esetén nem árt odafigyelni, mivel gyakran a szavatossági idő lejáratának dátuma közelében állnak, vagy rosszabb esetben már túl is vannak rajta.

Amikor a gyerek a célpont


A gyerekek hiába csak 10-12 koruktól fogva képesek a reklámok kritikus befogadására, ennek ellenére mégis ők a hirtdsék egy legfontosabb célpontjai. Emiatt a pénztárak környékén is található nekik szóló hirdetés. Így a számukra unalmas sorbanállást valamilyen apró élmény kicsikarásával próbálják enyhíteni, ami lehet egy csomag rágó, egy szelet csoki, vagy bármilyen tárgy, amit szorongathatnak a kis kezükben, ezzel enyhítve a várakozás időtartamát.

Érdemes jó példát mutatnuk, mert amennyiben azt látják, hogy a felnőttek a pénztárnál apróbb tárgyakat vesznek le a polcról: rágó, borotva, elem, stb., akkor a látott minta alapján úgy érzik, hogy nekik is „jár” egy kis cukorka, csoki... Sorban álláskor nincs rá mód, hogy esetleg más ízű, más színű, esetleg gazdaságosabb terméket válasszunk, emiatt ilyen helyzetben a szülő engedékenyebb. De az engedékenységnek ára van, mert könnyen szokássá válhat.

Hogyan tudunk „védekezni”?

Élelmiszerek esetében ha a pénztárnál jutna eszünkbe, hogy valamiről elfelejtkeztünk, ne sajnáljuk rá az időt, hogy visszamenjünk a pulthoz, ahol nagyobb a kínálat és akár kedvezőbb áron is választhatunk, amivel pénzt takaríthatunk meg, nem beszélve az esetlegesen romlott árucikk miatti reklamációról, és az ezzel járó felesleges bosszúságról.

Ha pedig odafigyelünk arra, hogy mindig legyen nálunk szatyor/bevásárlótáska/hátizsák, azzal nemcsak feleslegesen kidobott pénzt spórolhatunk meg, hanem a környezetünk védelme érdekében is jót cselekszünk.

Amennyiben gyerekkel együtt megyünk vásárolni, vegyük figyelembe a következő szempontokat:

  • A csemeténk ne legyen éhes, szomjas vagy fáradt. Ezt elkerülhetjük ha viszünk magunkkal enni- és innivalót, pl. teát vagy vizet. Ha a vásárlást összekapcsoljuk valamilyen más programmal, pl. játszótér, akkor számukra gazdazabb élmény lesz, és nem a vásárlás lesz az elsődleges esemény.
  • Ha a gyerek külön bevásárló kosarat kap, amibe beleteheti az általa kiválasztott néhány árucikket, melyeket szintén saját kezüleg vesz le a polcról, azzal remek tanulási lehetőséget biztosítunk számára, pl. számolás, szinek, formák elsajátítása területén.
  • Ha a pénztárnál valamilyen feladatot adunk neki, pl. segítsen kipakolni a kosárból, vagy kezdjen el öltözni, azzal elterelhetjük a figyelmét a pénztárzónában lévő csábító „veszélyekről”.
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Magát okolta a kisfiú, amiért megrúgta az edző - nyilatkozott az édesanya, aki az internetről tudta meg, mi történt

Magát okolta a kisfiú, amiért megrúgta az edző - nyilatkozott az édesanya, aki az internetről tudta meg, mi történt

"Ő azt hitte, hogy annyira rosszat tett, hogy ezt megérdemelte. És még szégyellte is" - mondta el az anya.
A fiatalabb cukorbetegeknél magasabb a rák kialakulásának kockázata

A fiatalabb cukorbetegeknél magasabb a rák kialakulásának kockázata

A diabétesz jelentősen megnöveli a daganatok kockázatát, elsősorban a 40-54 évesek körében - derül ki a Semmelweis Egyetem Diabetes Research and Clinical Practice nevű szaklapban publikált friss kutatásából. A több mint hárommillió magyar páciens adatait feldolgozó elemzés szerint a rák előfordulásának kockázata már a cukorbetegség diagnosztizálása előtt emelkedni kezd, és a rákövetkező évben tetőzik. A szakemberek ezért a szűrővizsgálatok fontosságát hangsúlyozzák.
Plüss állatokat gyűjt a kis betegeknek a Szent János Kórház gyermeksebészete

Plüss állatokat gyűjt a kis betegeknek a Szent János Kórház gyermeksebészete

Töltsük fel együtt a kifogyott készletet: a plüss állatokkal a beteg gyerekek bátorságát szokták jutalmazni.
Életműdíjat kapott korábban Novák Katalintól a férfi, aki felrúgott egy gyereket a szolnoki kalandparkban

Életműdíjat kapott korábban Novák Katalintól a férfi, aki felrúgott egy gyereket a szolnoki kalandparkban

Az elkövető kilétére hamar fény derült - A. Tibor már reagált is az eseményekre.
Tudtad, hogy nyáron a szemed a vízben is veszélynek lehet kitéve?

Tudtad, hogy nyáron a szemed a vízben is veszélynek lehet kitéve?

Mielőtt belevetjük magunkat a nyárba, illetve a medencébe vagy épp a Balatonba, jó, ha tudjuk, hogy nem csupán a bőrünket kell felkészíteni a nap káros sugarai ellen, szemünk megfelelő UV védelme ugyanúgy fontos. Minden, optikában kapható napszemüveg megfelel ennek a célnak. Világos szeműek általában érzékenyebbek a nyári, intenzívebb fényre, nekik emiatt fokozottan ajánlott a napszemüveg viselése. A szemünk megfelelő védelméről azonban nem csak a parton, hanem a vízben is gondoskodni kell a vízben lévő baktériumok miatt. Ha betartunk néhány alapvető szabályt, felhőtlen nyár elé nézhetünk, már ami a szemünk egészségét illeti.
A szerkesztő ajánlja