SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Ismerd meg a könnyű verstanulás módszerét!

Illés Adrienn [cikkei] - 2020-02-28
Nálunk mostanában minden hétfőre meg kell tanulni egy-egy újabb verset. Ezért arra gondoltam, megosztom veletek a könnyű verstanulás zseniális módszerét, amit édesanyámtól, korábban gyakorló pedagógustól hallottam.
Ismerd meg a könnyű verstanulás módszerét!


A könnyű verstanulás fejleszti a logikát

A gyerekek tanulási képességeinek fejlődésében, a tudásanyag elsajátításában nagyon nagy szerepük van a memoritereknek. A memoriter egy szöveg, tananyag vagy vers fejből, könyv nélkül való elsajátítását, memorizálását jelenti.

A verstanulás erősen fejlesztő hatású mind a gyermek logikájára, mind a gondolkodási képességére nézve. A memorizálás tágítja a memória kapacitását is, ami természetesen összefügg a beszédképességgel, valamint a szókincs nagyságával is.

 
A könnyű verstanulás módszere

A módszer alapja a kézírás, vagyis a megtanulandó vers/szöveg egészének vagy egy részének a kézzel történő leírása. A kézírás ugyanis segít az idegrendszernek a memorizálásban.

Nézzük meg a verstanulás módszerét egy konkrét példán keresztül. Móricz Zsigmond: A török és a tehenek című verse közepes nehézségű, így eldönthetjük, hogy nulladik lépésként először leírja-e az egész verset a gyermek, vagy rögtön az első lépéssel kezd.


1. A könnyű verstanulás első lépése

A vers elolvasása után kérjük meg a gyermekünket, hogy a mű valamennyi versszaka esetében írja le minden sor első szavát. Vagyis a példánkban:

Volt

Sose

Nem

Milyenek

 

Egyszer

Lát

Csudálkozik

Ilyenek

 

Én

Mi

Számlálgatja

Hány

 

Meg

Három

Fehéret

Meg

 

Nem

S

Ez segít neki vizualizálni, illetve memorizálni a verset.

Könnyű verstanulás

 

2. A könnyű verstanulás második lépése

A következő lépésben már csak a felírt szavak első betűit hagyjuk meg, a szó többi részét töröljük:

V

S

N

M

 

E

L

C

I

 

É

M

Sz

H

 

M

H

F

M

 

N

S

Ha már ezzel a segítséggel jól megy a vers, jöhet a harmadik, utolsó lépés.

 

3. A könnyű verstanulás harmadik lépése

Az utolsó lépésben már csak az egyes versszakok első betűjét hagyjuk meg, ezzel segítünk a gyerekeknek abban, hogy tudják, mi következik. Ha esetleg az első betű kevés lenne, akkor segíthetünk nekik úgy is, hogy minden versszak első szavát íratjuk le velük, és utána rövidítjük csak le az első betűre:

V(olt)

 

E(gyszer)

 

É(n)

 

M(eg)

 

N(em)

Ezt követően a gyermekek már segítség nélkül is el tudják majd mondani a verset.

Érdemes kipróbálni és minél előbb napi gyakorlattá tenni a könnyű verstanulás módszerét, hiszen a gyerekeknek tanévről tanévre egyre jelentősebb tudásanyagot, versmennyiséget, szöveget kell könyv nélkül memorizálniuk. Ez a módszer folyamatosan a segítségükre lesz az évek során, hogy megkönnyítse számukra a hosszabb, nehezebb versek megtanulását felső tagozatban, illetve a középiskolás évek során is.

Ha tetszett a könnyű verstanulás módszere, kérlek, oszd meg a cikket azokkal az ismerőseiddel, akiknek szülőként szintén segítséget, könnyebbséget jelenthet!

Forrás: suli360.hu

A www.suli360.hu weboldal azért jött létre, hogy megkönnyítse számodra az iskolakeresést és választást, illetve hogy a szülők is segítséget tudjanak nyújtani egymásnak ezekben a témákban.

Suli360


Kapcsolódó cikkeink:

Kép: PublicDomainPictures / pixabay

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.
Mikor és miért érdemes vizeletvizsgálatot végeztetni?

Mikor és miért érdemes vizeletvizsgálatot végeztetni?

A vizelet a vese működésének eredménye, azaz segítségével számos belgyógyászati problémára derülhet fény. Dr. Rákász István az Urológiai Központ urológusa szerint vizelési panaszok, illetve urológiai jellegű tünetek esetén elengedhetetlen a vizeletvizsgálat, de az évenkénti kivizsgálás részeként is fontos megcsináltatni.
A szerkesztő ajánlja