SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Nemzetközi kapcsolatok a tanteremben - Világsuli Connecting Classrooms

F-B Zsuzsi [cikkei] - 2010-09-30
"Minden gyermeknek azzal a magabiztossággal, képességgel és vággyal kellene kilépnie az iskolából, hogy a világot egy élhetőbb hellyé tegye." - idézte Az Egyesült Királyságban található Curriculum Foundation mottóját Greg Dorey, Nagy-Britannia Magyarországi Nagykövete videó üzenetében, a 2010. szeptember 22-én a Brit Nagykövetségen tartott Világsuli - Connecting Classrooms magyarországi projectindító rendezvényén.
Nemzetközi kapcsolatok a tanteremben - Világsuli Connecting Classrooms

Majevics Péter és Farkas Sylus, Dobsuli Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskola kapcsolattartó diákjai (fotó: Vassné Antalffy Yvette)Ez a nagyszerű kezde-ményezés hosszútávú kap-csolatot - partnerségeket épít az iskolák között Nagy-Britanniában és a világ 60 különböző országában. A program célja, hogy ezeken a kapcsolatokon keresztül kultu-rálisan sokszínű, befogadó iskolákat hozzon létre egymás megismerése által, erősítse a bizalmat és a mélyebb megértést a különböző kultúrák diákjai között. A program kialakításában szerte a világon iskolák, oktatási testületek, gyakorlati szakemberek és oktatáspolitikusok vesznek részt.

Európában eddig 20 ország csatlakozott a 2010 tavaszán induló Világsuli programhoz. Az első évben minden országból 10 iskola vehet részt a programban, melyhez a második évben újabb 20 iskola csatlakozhat majd. A magyar iskolák brit, francia és román iskolákat összekötő partnerség tagjaiként fognak dolgozni. A partnerségek két, illetve három évre szólnak, a programba való belépés ingyenes. A programot irányító testületek pályázhatnak anyagi támogatásért Világsuli tevékenységeik finanszírozására.

A magyarországi projektnek két vezetője van, Bíró Ágota, a British Council képviseletében és Kozák Zsuzsanna a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet munkatársa, mely intézmény a 2010 szeptemberében bekapcsolódó 10 budapesti iskolát koordinálja. Az első évben ezen iskolák vezetői, tanárai és diákcsoportjai brit, román és francia oktatási intézmények fenntartóival, vezetőivel, tanáraival és diákjaival közösen fejlesztenek ki olyan programokat, amelyekkel saját közegükben hatékonyan dolgozhatnak a kirekesztés, a megkülönböztetés ellen. Első lépésként ez év októberében a magyar iskolákat képviselő tanárok Londonban 3 napos szemináriumon vesznek részt, ahol a partner országok tanáraival, szakmai partnereivel találkozhatnak, meglátogathatják a programban részt vevő brit iskolákat, hogy közösen kialakíthassák az együttműködés alapjait. A tanév során a tanárok nemzetközi koordinátor képzésen, a diákok vezetői tréningen vehetnek részt, hiszen róluk szól ez a történet és a cél, hogy ők maguk váljanak a program legfontosabb motorjaivá. A Világsuli a fiatalok olyan készségét is fejleszti, amelyek elengedhetetlenül fontosak a 21. században, úgymint kulturális tudatosság, aktív állampolgárság, idegen nyelv, kommunikáció, kezdeményezőkészség. A program továbbá segít motiválni a fiatalokat, mivel nemzetközi összefüggésbe helyezi a tanulást, és a remélhetőleg tartós kapcsolatok a tanterven kívüli eseményekre is beemelhetők. Felkészíti a fiatalokat, hogy világpolgárként éljenek és dolgozzanak.

Gao Yu Ting, a Magyar Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola egyik kapcsolattartó diákja, és Bíró Ágota projektmenedzser (fotó: Farkas-Bodrogi Zsuzsanna)A Világsuli projektindító rendezvényén Simon Ingram-Hill, a British Council igazgatója beszédében kifejezte, milyen fontosnak tartja a program létrejöttét és reméli, hogy olyan sikeres lesz Európában, mint Afrikában és Ázsiában is. A rendezvényen a projekthez kapcsolódó első 10 oktatási intézményt a diákjai mutatták be, amely iskolák eddigi tevékenységeikkel is bizonyították már nyitottságukat a menekültek, a vallási és etnikai kisebbségek, és a fogyatékkal élők felé. A felszólalók között volt Aáry-Tamás Lajos, oktatási ombudsman is, aki a program megnyitójában betöltött szerepét a protokollon túl a gyerekek és az őket tanító tanárok buzdításában látta: „… mert jó dologra vállalkoztak. Arra vállalkoztak, hogy kíváncsiak maradnak másokra: kik a többiek, miről álmodoznak, milyen vágyaik vannak, hogyan tudnának együtt dolgozni, hogy lehetne együtt tanulni. Mit lehetne tanulni a másiktól. Addig, amíg a gyerekek és a felnőttek kíváncsisága megmarad, addig sosem fognak megöregedni, (…) ha ezt jól kitalálják, jól csinálják, sok-sok emberrel fognak találkozni, akkor fog kiderülni, hogy érteni fogják azt a világot, ami körülveszi őket, és nem bolyonganak benne, vagy nem zárulnak be utálkozva mindenki felé, aki egy kicsit is más, mint ők.”

Bővebb információ a Világsuliról:  


www.britishcouncil.org/connectingclassrooms

Kozák Zsuzsanna (Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet);
E  kozak.zsuzsanna@fppti.hu
T: (06 1) 338-2156/112. mellék,


Bíró Ágota (British Council)
E: Agota.Biro@britishcouncil.hu
T: (06 1) 483-2025

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

A szamárköhögés (pertussis) egy rendkívül fertőző, bakteriális eredetű betegség, amelyet a Bordetella pertussis nevű baktérium okoz. Legfőképpen a légutakat érinti, és minden korosztályt veszélyeztet, de különösen a csecsemőkre jelent nagy kockázatot. Az elmúlt évekhez képest Magyarországon drámaian nőtt az esetek száma, így fontos, hogy minden szülő tisztában legyen a tünetekkel, a megelőzéssel és a kezelési lehetőségekkel.
A szerkesztő ajánlja