SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Az építőkockák is segítik a nyelvi fejlődést

- 2017-05-06
A Mind, Brain and Education című szaklapban ismertetett kutatás szerint az építőkockákkal való játék rendkívül jó hatással van a gyerekekre. A Temple Egyetem Csecsemőlaboratóriumának vizsgálatai bizonyítják, hogy az építőjátékok nagyban hozzájárulhatnak a reáltárgyakhoz szükséges készségek kifejlesztéséhez.
Az építőkockák is segítik a nyelvi fejlődést

Egy nemrég a Mind, Brain and Education című szaklapban ismertetett kutatás szerint az építőkockákkal való játék rendkívül jó hatással van a gyerekekre. A Temple Egyetem Csecsemőlaboratóriumának vizsgálatai bizonyítják, hogy az építőjátékok nagyban hozzájárulhatnak a reáltárgyakhoz szükséges készségek kifejlesztéséhez.

Ha a gyerekek interaktív környezetben játszanak az építőkockákkal, a szülőktől olyan nyelvi kifejezéseket, térbeliséggel kapcsolatos szavakat hallhatnak, amelyek segítik ilyetén gondolkodásuk kifejlődését.
A térbeliséghez kapcsolódó készségek elengedhetetlenül fontosak a reáltárgyak megértéséhez, de a mindennapi feladatok ellátásában (egy kanapé összecsukása, parkolás) is segítenek. Ezek a készségek az intellektus központi részét képezik, mégis személyenként jelentős különbségeket mutatnak.

„Bizonyítékaink vannak arra vonatkozóan, hogy a gyerekkorban hallott, a térbeliséghez kapcsolódó nyelvi kifejezések különbözőségük miatt jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a térbeli készségek eltérően fejlődnek” – állítja Nora Newcombe, a laboratórium igazgatóhelyettese, az egyetem Térbeli Intelligencia és Tanulás Központjának (SILC) kutatási vezetője.

Hogy megvizsgálhassák, miként befolyásolja a játék a nyelvi variációkat, három különböző helyzetben figyelték meg a gyerek-szülő interakciókat: először szabad játék formájában, amikor a gyerekek és a szülők az otthonihoz hasonló feltételek mellett játszhattak, majd előre összerakott kockákkal, a játékkockák variálásának lehetősége nélkül, végül irányított formában, amikor a szülőknek és gyerekeknek egy előre megadott tervrajz alapján kellett építeniük valamit a kockákból.
Az eredmények szerint az irányított játékhelyzetben a szülők és a gyerekek is sokkal több térbeliséggel kapcsolatos kifejezést használtak, mint a másik két teszt során.

„A kutatási eredmények alapján gyakorlati tanácsokkal láthatjuk el a szülőket. Látható, mennyire fontos, hogy interaktívan, gyerekünkkel közösen játsszunk, ezzel ugyanis sokat tehetünk a kicsik készségeinek fejlődéséért” – vélekedett a szakember.

Olvasd el ezt is: Valóban csak rakosgatja a legót? - Az építő játékok fejlesztő hatásáról

Forrás: http://mipszi.hu
Fotó: Raúl Hernández González/flickr

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
A szerkesztő ajánlja