SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Singola Edit [cikkei] - 2009-02-27
A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető, online kuponok is.
Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

Szakemberek szerint a recesszió hatásaként a vásárlók egyre nagyobb számban veszik igénybe a kedvezményre jogosító utalványokat. A vevők mellett, az eladók is reagálnak a válság okozta forgalomcsökkenésre és igyekeznek újabbnál-újabb eszközökkel elérni vásárlóikat. Hazánk legnagyobb kupongyűjtő oldalának üzemeltetői úgy érzik, hogy a világtendenciákhoz hasonlóan, a magyarok is keresik a kuponokat a megnehezedett gazdasági helyzetben.

A kupon azon az elven alapszik, hogy mindenki szívesen vásárol olcsóbban. A kuponokat kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága. A hirdető pontos visszacsatolást kap a hatékonyságról, amit menet közben módosíthat. Ez nagyon fontos, nem véletlenül híresült el az a marketing mondás, hogy a hirdetésünk fele nem ér semmit, csak azt nem tudjuk melyik fele nem. Napjainkban, a gazdasági válság idején az eladó részéről az egyik legfontosabb szempont, hogy minél több vevőt tudjon az üzletbe csalogatni, a vásárló részéről pedig az a fő szempont, hogy kevesebb pénzért vehesse meg azt, amire szüksége van” – mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Tapasztalatait átültette a magyar piacra.

Egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek azok, amelyek igen nagy számban vesznek részt a kuponakciókban. A napi fogyasztási cikkek, élelmiszerek és műszaki cikkek területén még elég nagy a lemaradás. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77%-a mindennapos fizetési eszközként használja az online kuponokat, akár élelmiszer vásárláskor is. Amerikában a cégek lényegében nem engedhetik meg maguknak, hogy ne alkalmazzák a kuponakciókat a marketingstratégiájuk során.



Igen bizakodó vagyok, hiszen az eddig bevált nyomtatott kuponok mellett már az online kuponokat is nagy számban ismerik és használják a vásárlók, vélhetően számuk folyamatosan növekedni fog. Vannak még feladatok Magyarországon, hiszen míg Amerikában és a fejlett piacokon elsődlegesen a termelő az, amely a kupon mögötti kedvezményt adja, addig hazánkban az üzlet és a kereskedelmi egység az, amely a kupon mögött áll. Tapasztalataim szerint az amerikai módszer még hatékonyabban tudna működni hazánkban is, ahol jobban érdekelve van a termelő, a kereskedő és a fogyasztó is” – teszi hozzá a szakember.

Az online kuponok kinyomtatásának költsége és anyagszükséglete leszűkül a konkrét felhasználóra, aki azt be is váltja. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer a kuponok terjesztésére az internet. A vásárlóknak testre szabott kedvezményeket biztosíthatnak, úgy, hogy a cégek folyamatosan szemmel követhetik a kampány sikerességét, az aktivitást, így akár menet közben tovább finomítható a kommunikáció. Nagyobb közönséget képes elérni és könnyebb hivatkozni rá, így egy öngerjesztő folyamat indítható be. A kibocsájtók részéről az online letölthető kuponok hirdetési költsége töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó tervez, rajzol grafikát, nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlók felé. Ez online rugalmasabban, egyszerűbben működik, nem beszélve arról a tényről, hogy a célcsoportot sokkal hatékonyabban lehet elérni. 
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

Drámai ugrás 2024-ben: terjed a rendkívül fertőző szamárköhögés

A szamárköhögés (pertussis) egy rendkívül fertőző, bakteriális eredetű betegség, amelyet a Bordetella pertussis nevű baktérium okoz. Legfőképpen a légutakat érinti, és minden korosztályt veszélyeztet, de különösen a csecsemőkre jelent nagy kockázatot. Az elmúlt évekhez képest Magyarországon drámaian nőtt az esetek száma, így fontos, hogy minden szülő tisztában legyen a tünetekkel, a megelőzéssel és a kezelési lehetőségekkel.
Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.
Személyre szabott fogtisztító eszközökkel hatékonyabban előzhetők meg a fogágybetegségek

Személyre szabott fogtisztító eszközökkel hatékonyabban előzhetők meg a fogágybetegségek

Rendszeres fogmosás és nem megfelelő méretű, helytelenül alkalmazott fogköztisztító használata mellett is kialakulhat fogínygyulladás és fogágybetegség - derül ki a Semmelweis Egyetem tanulmányából. Személyre szabott szájhigiénés eszközök használatával és megfelelő betegedukációval azonban elkerülhetők, s akár visszafordíthatók a fenti folyamatok, és a szájüreg egészsége hosszú távon megőrizhető.
Színesek, illatosak és légúti tüneteket is okozhatnak ezek az ünnepi kellékek

Színesek, illatosak és légúti tüneteket is okozhatnak ezek az ünnepi kellékek

A gyertyák kellemes dekorációs kiegészítői otthonainknak, melyeket a karácsony közeledtével egyre gyakrabban lobbantunk lángra, ezzel is emelve az ünnep fényét. Dr. Potecz Györgyi, az Allergiaközpont tüdőgyógyász, allergológus szakembere szerint azonban az illatgyertyák jelentős mértékben hozzájárulhatnak a beltéri levegőszennyezéshez, és légúti irritációt is kiválthatnak az arra érzékenyeknél.
Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Huszonegy éves kor fölött rizikófaktorok, tünetek hiányában legalább öt évente, krónikus betegség, idős életkor esetén évente javasolt a laborvizsgálat, amely fényt deríthet a tartós fáradékonyság, sápadtság, szem alatti sötét karikák, ingerlékenység, hajhullás, gyors hízás vagy fogyás, haspuffadás, bőrproblémák, véres vizelet vagy széklet hátterében húzódó problémákra is. Mindez azért fontos, mert az időben felfedezett betegségek, nagyobb hatékonysággal gyógyíthatók - mondja dr. Torzsa Péter, a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének vezetője.
A szerkesztő ajánlja